درغوکاسیان:هیچ تیمی نمی‌توانست در میان برخی اتفاق‌ها در سال مسابقه به موفقیت برسد

مالک باشگاه بسکتبال شیمیدر گفت: اگر در زمین بی طرف با تیم شهرداری گرگان ۱۰ مرتبه هم بازی می‌کردیم برنده می‌شدیم.

./// در حال تکمیل /////هنریک درغوکاسیان مالک باشگاه شیمیدر تهران در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نرسیدن شیمیدری ها به فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال اظهار کرد: قاعدتا تیم ما در مرحله نیمه نهایی با مشکل فنی رو به رو نبود و اگر چنین مشکلی وجود داشت قطعا تیم نمی توانست به این خوبی در مراحل رفت و برگشت و پلی آف چنین عملکردی داشته باشد و به قهرمانی رقابت های غرب آسیا هم برسد.

هیچ تیمی نمی توانست در میان برخی اتفاق ها در سال مسابقه به موفقیت برسد

او افزود: مسائل دیگری در این اتفاق تاثیر داشت که در بازی تیممان در گرگان داشت آن را دیدیم ، به طور قطع هر شخصی که از نزدیک شاهد این بازی بود این مسائل را دید و با شرایطی که وجود داشت  هیچ تیمی نمی توانست در میان این شعار ها ، توهین ها ، اتهامات و جو سالن  به موفقیت برسد.

مالک باشگاه شیمیدر ادامه داد: این مسابقه تبدیل به یک جنگ شده بود و هوادران شهرداری گرگان به  تماشای یک جنگ آمده بودند نه مسابقه! همچنین  بابت القاب و عناوینی که به ما منتسب کردند,واقعا تاسف می خورم این در حالی است که ما خودمان از همین مردم هستیم  اما هر زخم زبونی خواستند زدند ، تماشاچیانمان را اجاره ای کردند ، فدراسیون را حامی ما کردند و در واقع انواع و اقسام مسائل را مطرح کردند.  واقعیت این است که در این جو غیر طبیعی  قرار گرفتیم که روی عملکرد فنی و نتیجه تاثیر گذار بود.

رسانه های یک طرفه اخبارشان را منتشر کردند

او درباره تفاقات رخ داد در حاشیه دیدار های سوم و چهارم مرحله نیمه نهایی بیان داشت: تمام رسانه ها به صورات یک طرفه اخبارشان را منتشر کردند و در فاصله یکی - ۲ روز قبل و یا بعد از مسابقه مصاحبه ای نمی بینید تنها اظهارات اسلامی سرمربی تیم آن هم پس از پابان مسابقه بود که به گفته خودشان اصلا مطالبی که عنوان کردم شاید نیمی از ان هم آن طور نبوده که در رسانه ها مطرح شده است و عملا ما با یک جریان یک طرف رسانه ها رو به رو شدیم و هجمه و هجوم کلی به تشکیلات باشگاه انجام شد و متاسفانه در ادامه اتفاقاتی افتاد.

درغوکاسیان افزود: هجمه رسانه ای یک طرفه و تحلیل های یک طرفه ای هم که وجود داشت از سوی دیگر،  زمانی که آن ها را می خواندم احساس کردم که انگار دارم به عنوان یک خیانت کار ملی در این مملکت کار می کنم وباید قطعا باید در کارم بازنگری کنم زیرا اتفاقی که در گرگان افتاد و اگر یک شخص غریبه ای وارد سالن می شد بدون آن که اطلاع داشته باشد کدام تیم ها با هم بازی می کنند این تصور را می کرد که تیم ملی ایران انگار دارد مقابل یکی از دشمنانش بازی می کند ، این تنها تحلیل من نیست و خیلی ها چنین نظری داشتند و این واقعا درست نیست.

می خواستیم بازی را متوقف کنیم اما بنا به دلایلی ادامه دادیم

مالک شیمیدر افزود: این قلعه عقاب هایی که درست کردند قلعه عقاب نیست و قلعه دیگری است چون عقاب در فرهنگ عمومی تعریف دیگری دارد اما زمانی که از لحظه ورود جلویتان را بگیرند و انواع توهین ها را نثارتان کنند و تیمتان را 40 دقیقه معطل کنند بعد شعا رهای (( مرگ بر شیمیدر )) و (( مرگ بر عامری )) و (( مرگ بر هنریک )) را سر بدهند و بعد از آن همه گروهی بخندند و ما را مسخره کنند ، من نمی دانم چه عنوانی می توان داد ؟ من در مدت زمانی که در ورزش حضور دارم همه چیز را شنیده ام جز شعار مرگ هر تیمی که به عنوان حریف وارد می شود و چنین چیزی را می بیند که نزدیک به 4 -5 هزار هوادار چنین شعاری را سر می دهند نمی توان به سادگی بازی کرد .

او افزرود: حتی تصمیم گرفته بودیم بازی تیم را متوقف کنیم اما بنا به دلایلی تصمیم گرفتیم ادامه دهیم و مطمئنا این مسائل روی عملکرد ما تاثیر زیادی داشت و من مطمئن هستم اگر در زمین بی طرفی با شهردرای گرگان ۱۰ مرتبه هم بازی می کردیم در همه بازی ها برنده بودیم.

درغوکاسیان ادامه داد: قطعا در سال های آینده اگر بخواهیم مقابل این تیم بازی کنیم تمهیداتی خواهیم اندیشید و این گونه نیست که بخواهیم مانند این بار چنین اتفاق هایی برای ما بیافتد.

از ده درصد حق تماشاچیانمان در گرگان محروم شدیم

مالک باشگاه شیمیدر درباره مطرح شدن مسائلی درباره چاقو خوردن صفرزاده مدیر عامل این تیم گفت : بله و زمانی که رسیدیم مقابل درب سالن ازدحام عجیبی جلو در بود و ما در جایگاه حدود ۱۰ درصد برای تماشاگرانمان داشتیم که اکثرا بنا به درخواست واحد های تولیدیمان آن ها را به گرگان برده بودیم که حدود ۱۲۰ - ۱۳۰ نفر بودند ، تمام این افراد بلیت را داشتند اما تنها ۲۰ - ۳۰ نفر توانستند وارد سالن شوند و همان تعداد هم کاملا میاتن تماشاچیان گرگانی پخش شدند و ما حتی از همان ۱۰ درصد تماشاچیان هم محروم شدیم.

او ادامه داد: در هنگام ورود هم تمام تماشاچیان و بنده و صفرزاده پشت در ماندیم و انواع القاب و عناوین را به ما زدند و ما چیزی نگفتیم و صفرزاده گفت که باید به داخل برود و تا هر جور شده کاری کند که من هم وارد شوم اما هنگام ورود او به سال درگیری میان صفرزاده و عده ای به وجود آمد و ضرباتی به صفرزاده وارد شد که این تبدیل شد به خود زنی و گفتن خودزنی کرده اند. زمانی که می گویم هجمه رسانه ای ، واقعا چنین چیزی است برای این که می بینید یک هول ساده هادی عامری می شود یک تابو ناشکستنی در بسکتبال اما چنین اتفاقی در گرگان تبدیل به یک اتفاق ساده و خود زنی شد در واقعا دیگر صلاح نمندیدیم پیگیر شویم و قطعا هم پیگیر نمی شویم .

گفتند شعار مرگ بر شیمیدر یا مرگ بر عامری فحاشی نیست

مالک باشگاه شیمیدر در پاسخ به این سوال که آیا این مسائل از طریق فدراسیون و یا مقامات قضایی پیگیری می شود بیان داشت : نماینده فدراسیون ورژ آبکاریان  که چند مصاحبه داشتند گفتند شعار ((مرگ بر شیمیدر)) یا ((مرگ بر عامری)) از نظر ما فحاشی نیست  من واقعا از اظهار نظر ایشان تشکر می کنم که در واقع دید بسیار وسیع او  در مسائل ورزشی را نشان می دهد و امیدوارم فدراسیون بسکتبال قطعا از نمایندگان این چنینی در جایگا ه های مهم خود داری کند.

اصلا نفهمیدیم چه کسی به صفرزاده ضربه زد

او افزود: زمانی که این اتفاق برای صفر زاده رخ داد حدود ۴۰۰ نفر مقابل در بودند ما نفهیمدیم که اصلا چه کسی ضربه زد و قاعدتا شکایت باید از شخص خاصی باشد و ما یا باید از برگزار کننده مسابقات که فدراسیون است شکایت کنیم ولی خوب بر اساس صلاحدید باشگاه چنین اتفاقی نمی افتد زیرا فدراسیون نمی تواند راسا عامل چنین اتفاقی باشد و این مسئله از بیرون سالن اتفاق افتاد و البته این نشان می دهد فدراسیون  باید برای برگزاری این گونه مسابقات ابزار مناسب تری در اختیار داشته باشد که بتواند با حمایت سایر دستگاه ها در استان مسابقه ای در شان فدراسیون برگزار کند.

در حال مکاتبه با وابا برای مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا هستیم

درغوکاسیان درپاسخ به این سوال که با وجود قهرمانی شیمیدر در رقابت های غرب آسیا و غیبت این تیم در فینال لیگ برتر آیا این تیم می تواند در بازی های قهرمانی باشگاه های آسیا شرکت کند یا خیر بیان داشت : گرگانی ها بعد از این بازی نیمه نهایی گفتند تیممان آسیایی شده است و کسی نمی فهمد منظور چیست البته اگر آن ها آسیایی شوند ما به آن ها تبریک می گوییم اما مطلب اصلی این است که مسابقات غرب آسیایی که  برگزار شد مسئولیتش  با واباست و آن ها باید پاسخ گو باشند برای تیم هایی که هزینه می کنند و وقت می کذارند برای جذاب کردن بسکتبال در آسیا ، قاعدتا اگر بخواهد نایده گرفته شود اولین ضرر برای واباست .البته با مکاتباتی که قرار است انجام شود و در حال انجام شدن است است تیمی که در غرب آسیا قهرمان شده است باید در رقابت های قهرمانی آسیا حاضر شود و این مسئله فارغ از نتیجه در لیگ داخلی است.

فعلا تغییری در تیم نداریم

او درباره احتمال تغییر در کادر فنی شیمیدر بیان داشت : فعلا که تغییراتی نداریم و باید  مسابقات امسال تمام شود همچنین دیدار رده بندی باقی مانده است و  فینال هم برگزار نشده است. علاوه بر آن بحث تیم ملی هم وجود دارد و ما هم بازیکنان ملی پوشی داریم و باید ببینیم که تکلیفمان به چه صورت می شود و برنامه های اردوی تیم ملی چگونه است تا ببینیم  برای بازسازی تیم از چه زمانی کارمان آغاز شود همچنین بر اساس  تقویم برنامه های سال و کمپ های تیم ملی می توانیم ببنیم از چه زمانی شروع کنیم و این که بخواهیم تغیراتی داشسته باشیم باید تکلیفمان چیست.

با باشگاه پتروشیمی به توافق رسیدیم و از فدراسیون خواستیم که به هر دو تیم عنوان سوم مشترک را بدهد

هنریک درغوکاسیان در پایان و درباره این که احتمالا دیدار رده بندی برگزار نشود بیان داشت : ما پیشنهاد داده بودیم و گفتیم برای دوره های آینده دیدار رده بندی به دلیل این که تشریفاتی است و همچنین ارزش گذاری برای دیدار های  ابتدایی وجود  داشته باشد بهتر این است که به جای برگزاری دیدار های رده بندی تیم سوم بر اساس جدول دور اول مقدماتی انخاب شود و تیمی که در رده بالاتری در آن مرحله تر قرار دارد سوم شود زیرا تیمی که از رسیدن به فینال بازمانده انگیزه ای برای دیدار رده بندی ندارد همچنین ما با پتروشیمی هم صحبت کردیم به توافق رسیدیم و خواستیم که اگر امکان دارد فدراسیون عنوان مشترک سومی را قبول کند که نامه ها را ارسال کردیم و منتظر نتیجه آن هستیم ولی در هر صورت اگر تصمیم فدراسیون برگزاری تک بازی بود ما موافق آن هستیم.


بیشتر بخوانید:

اهدای گل به سهراب نژاد توسط شیمیدری‌ها

دومین پیروزی شهرداری گرگان مقابل شیمیدر / شاگردان کلاسنگیانی در یک قدمی فینال

مصدومیت جمشیدی مقابل شهرداری گرگان


انتهای پیام/

اظهارات مالک باشگاه شیمیدر درباره دیدار های لیگ برتر بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار