باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی پلیس پایتخت/ گلایه‌ یکی از شهروندان از پلیس

اولین روز اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی پلیس پایتخت با فعالیت پلیس در سطح شهر تهران بزرگ به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۵ بعد از ظهر طبق قرار قبلی با پلیس برای پوشش خبری عملیات طرح امنیت و انضباط اجتماعی پلیس پایتخت به همراه سرهنگ علی آقا کارخانه سرکلانتر سوم پیشگیری تهران بزرگ و تیم همراهشان به سمت پارک طالقانی تهران یا همان تپه‌های داوودیه قدیم رفتیم.

قبل از اینکه به سمت مقصد حرکت کنیم بارش رگباری باران تمام معادلات ما را برهم زد و یک ربع، بیست دقیقه‌ای زمان حرکت ما را به تأخیر انداخت، تا اینکه بعد از برگزاری یک جلسه سرپایی که با حضور روسای کلانتری گاندی و قلهک با سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ که در میدان ونک انجام شد؛ به همراه پلیس راهی پارک طالقانی شدیم.

زمانی که به ورودی پارک رسیدیم و از خودرو پلیس پیاده شدیم، به ظاهر همه چیز آرام و بی سرو صدا می‌آمد، تا اینکه به دل پارک زدیم و تپه‌های داوودیه را بالا و پایین کردیم.

اولین برخورد ما با دو نوجوان ۱۶ یا شاید هم ۱۷ ساله بود که در حال سیگار کشیدن بودند، زمانی که مامور پلیس به سمتشان رفت، با شتاب زدگی و استرس سیگارشان را به سمتی پرت کردند و به اصطلاح خودشان را به آن راه زدند.

پلیس از یکی از این نوجوان‌ها پرسید که اینجا چکار می‌کنید و او در جواب گفت که از شرق تهران به اینجا آمدیم تا تفریح کنیم.

در ادامه مامور پلیس که فردی سن و سال دار بود و به نوعی هم‌سن پدر این افراد بود، روبه آن‌ها گفت: منظورتان از تفریح، سیگار کشیدن است؟

اجرای اولین روز طرح امنیت و اتضباط اجتماعی پلیس پایتخت/ گلایه‌ یکی از شهروندان از پلیس/ پلیس با بی حجابی‌ برخورد می‌کند

دو نوجوان که خیلی ترسیده بودند؛ جواب دادند «که به خدا ما کاری نکردیم و آمدیم و اینجا نشستیم و یک سیگار کشیدیم».

مأمور پلیس بعد از شنیدن حرف‌های دو نوجوان با ارائه توصیه‌ها و نصیحت‌های دلسوزانه؛ هر دو آن‌ها را به اختیار خود گذاشته و رها کرد.

در ادامه که مسیر خود را طی کردیم، به دو جوان تبعه افغان برخورد کردیم که آن‌ها هم بر روی تپه‌های پارک طالقانی نشسته و در حال استعمال سیگار بودند. زمانی که ما را دیدند، سیگارشان را خاموش کردند و پس از صدا کردن آن‌ها توسط پلیس به سمت ما آمدند، از آن‌ها پرسیدم که برای چه و از کجا به اینجا آمده‌اید؟ یکی از جوان‌های افغان گفت: از جنوب شهر و برای خوش گذرانی به این محل آمده‌ایم.

پلیس از آن‌ها مدارک شناسایی شان را درخواست کرد که در ادامه با پاسخ منفی هر دو مواجه شد، چراکه همراهشان هیچ گونه مدرک شناسایی وجود نداشت.


بیشتر بخوانید: آغاز طرح امنیت و انضباط اجتماعی پلیس پایتخت


یکی از دوستان خبرنگارم از آن‌ها پرسید که آیا شما پاسپورت دارید؟

دو جوان افغان در جواب گفتند: بله، اما اکنون همراهمان نیست.

با توجه به این موضوعات پلیس هر دو جوان افغان را به دلیل نداشتن مدارک شناسایی و بنا بر قانون جهت تعیین هویت و بررسی موضوع به کلانتری منتقل کرد.

در ادامه مسیر به دل تپه‌های داوودیه زدیم و پس از یک ساعت و نیم پیاده روی به همراه پلیس، با بررسی تمام نقاط پارک طالقانی هیچگونه مورد خاصی که وجود داشته باشد را پیدا نکردیم که این موضوع نشان از فعالیت مستمر پلیس در راستای تأمین امینت و جمع‌آوری معتادان متجاهر در شمال پایتخت است.

اجرای اولین روز طرح امنیت و اتضباط اجتماعی پلیس پایتخت/ گلایه‌ یکی از شهروندان از پلیس/ پلیس با بی حجابی‌ برخورد می‌کند


بیشتر بخوانید: اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در پایتخت از امروز


در ادامه گشت زنی مسیرمان را به سمت بوستان آب و آتش تغییر دادیم و وارد پل طبیعت شدیم.

در مسیر با زنان بد حجاب نیز در چندین نوبت برخورد‌هایی داشتیم،که با بیان تذکر گذری شخص سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری مبنی بر این که خانم وضعیت پوششی شما مناسب نیست.

از سرهنگ کارخانه سوالی پرسیدم مبنی بر اینکه برخلاف صحبت‌های مطرح شده در خصوص اینکه پلیس با بد حجاب‌ها برخورد می‌کند، اما شما به یک تذکر گذری بسنده کردید، دلیلش چه بود؟ وی در پاسخ به سوالم گفت: ما موظف هستیم که قانون را اجرا کنیم، اما حجاب هم در کشور ما یک قانون محسوب می‌‎شود، اما برخی از شهروندان در رعایت این مسئله کم لطفی می‌کنند، لذا زمانی که رفتار این افراد تبدیل به هنجار نشود و کشف حجاب کامل صورت نگیرد، پلیس به تذکر بسنده می کند.

اجرای اولین روز طرح امنیت و اتضباط اجتماعی پلیس پایتخت/ گلایه‌ یکی از شهروندان از پلیس/ پلیس با بی حجابی‌ برخورد می‌کند

در پایان عملیات اولین روز پلیس در راستای اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در پایتخت سرهنگ علی آقا کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح که از سوی سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ به تمام سرکلانتری‌ها و کلانتری‌های پلیس پیشگیری فاتب ابلاغ شده است، اولین روز این عملیات تمام شد.

وی افزود: ماموران پلیس در حال گشت زنی هستند، در هر نقطه‌ای که مردم احساس ناامنی کنند می‌توانند با سامانه پلیس ۱۱۰ تماس برقرار کنند تا در خصوص شکایات مردمی به پرونده‌هایشان رسیدگی شود.

سرهنگ کارخانه تصریح کرد: این طرح از امروز آغاز شده است و تا زمان برقراری صد درصدی امنیت در پایتخت ادامه خواهد داشت.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری پایتخت خاطرنشان کرد: پلیس در راستای اجرای این طرح با ایجاد هرگونه مزاحمت، ناامنی، فروش موادمخدر، تردد معتادان متجاهر در سطح شهر و دیگر ناهنجاری‌ها در جامعه برخورد خواهد کرد.

اجرای اولین روز طرح امنیت و اتضباط اجتماعی پلیس پایتخت/ گلایه‌ یکی از شهروندان از پلیس/ پلیس با بی حجابی‌ برخورد می‌کند

پس از صحبت‌های سرهنگ کارخانه چهار نفر آقا و خانمی که در حال دویدن در پارک بودند با ما برخورد کردند، آن‌ها به سمت سرهنگ کارخانه آمدند و از پلیس گلایه‌هایی داشتند، یکی از این افراد گفت: ما دونده‌ایم و در سبک رشته خود قهرمان کشوری و عنوان دار هستیم، قبل از اینکه وارد پارک شویم خودرو‌های خود را خارج از محدوده بوستان در پارکینگ حقانی پارک می‌‎کنیم.

وی افزود: در شش ماه گذشته سارقان صندوق عقب خودروام را باز کرده و تمام وسایل داخل خودرو را به سرقت بردند؛ پس از این ماجرا به کلانتری محل رفتیم و با اعلام شکایت خواستار رسیدگی به موضوع شدیم، اما نه تنها سارق پیدا نشده، بلکه باز هم خودرو ما مورد سرقت قرار گرفت و این بار به درب صندوق عقب خودروام خسارت وارد شد.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری فاتب با شنیدن گلایه‌های این فرد دستور رسیدگی به پرونده وی را داد.

سرهنگ کارخانه از وی در خصوص امنیت پارک سوال کرد و پرسید که امنیت داخل پارک چطور است؟ پسر جوان با روی خندان گفت که امنیت داخل پارک عالی است و از تمام نیرو‌های پلیس ممنون هستیم که با وجود الزامات رعایت حجاب در شهر، به خانم‌هایی که با لباس ورزشی که صرفا در داخل پارک‌ها فعالیت می‌کنند کاری ندارند.

گزارش از اشکان دوستی‌پور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
ازسرهنگ وسربازان عزیز میهن کمال تشکر وبرای موفقیت برادران نیروی انتظامی دعا میکنیم که نظم جامعه روپیگیر هستند
آخرین اخبار