رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان خبر داد؛

افتتاح ۱۱۵ طرح بهداشتی در هفته سلامت

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان از افتتاح ۱۱۵ طرح بهداشتی در هفته سلامت خبر داد.

افتتاح ۱۱۵ طرح بهداشتی در هفته سلامتحسن فرشیدی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،گفت: در هفته سلامت ۱۱۵ طرح  بهداشتی  در استان افتتاح می‌شود.

وی افزود: این طرح ها شامل خانه بهداشت، محل زیست پزشک و ماما در مراکز روستایی، مرکز دانپزشکی، آزمایشگاه تشخیص طبی و  مرکز فوریت پیش بیمارستانی شهری و روستایی است .

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: در این هفته با محوریت شعار هفته سلامت همزمان با سراسر کشور برنامه‌های متنوع آموزشی و اطلاع رسانی در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هفته سلامت برگزار خواهد شد.

حسن فرشیدی افزود: اجرای برنامه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در قالب شعار هفته سلامت امسال، برگزاری مسابقه نقاشی و طراحی پوستر به صورت استانی، ایجاد یک پایگاه سلامت در ساحل بندرعباس از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی گفت: حضور در نماز جمعه همراه با غربالگری نمازگزاران و سخنرانی معاونت بهداشتی دانشگاه در ارتباط با شعار هفته سلامت، عیادت از بیماران و برگزاری مراسم صبحانه سالم در مدارس حاشیه شهر و زیارت مزار شهدا از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: شعار امسال هفته سلامت مراقبت‌های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت اعلام شده و هر یک از روز‌های این هفته نیز با عنوانی خاص نامگذاری شده است.

یکشنبه اول اردیبهشت ۹۸ با عنوان «دسترسی عادلانه به خدمات سلامت»، دوشنبه دوم اردیبهشت ۹۸ با عنوان «آموزش رکن سلامت»، سه شنبه سوم اردیبهشت ۹۸ با عنوان «مشارکت اجتماعی و سلامت»، چهارشنبه چهارم اردیبهشت ۹۸ با عنوان «مراقبت‌های اولیه بهداشتی و سلامت روان»، پنج شنبه پنجم اردیبهشت ۹۸ با عنوان «سلامت در حوادث و بحران ها»، جمعه ششم اردیبهشت ۹۸ با عنوان «سبک زندگی سلامت محور» و شنبه هفتم اردیبهشت ۹۸ با عنوان «سلامت، جمعیت و خانواده» نام گذاری شده است.

در تقویم رسمی کشورمان یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ر

تشریح برنامه های هفته سلامت درهرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.