ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تحریم پرس تی وی به واسطه ترس از قدرت منطقه‌ای ایران انجام شد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: آمریکایی‌ها به دلیل ترس از قدرت منطقه‌ای ایران شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی را تحریم کرد.

تحریم پرس تی وی بواسطه ترس از قدرت منطقه‌ای ایران انجام شدبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته گذشته گوگل دو حساب کاربری شبکه‌های هیسپان تی وی( اسپانیایی) و پرس تی وی ( انگلیسی زبان ) را در یوتوب مسدود کرد. به گفته شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی، حساب‌های کاربری بخش «برنامه‌های پرس تی وی»، برنامه «ایران» و بخش «مستند» این شبکه و حتی حساب‌های جی میل تحریریه خبر پرس تی وی نیز از دسترس خارج و مسدود شدند.

حبیب عبدالحسین، مدیر وب سایت و رسانه‌های اجتماعی پرس تی وی در خصوص بسته شدن حساب کاربری گوگل پرس تی وی گفت: علاوه بر بسته شدن این حساب بدون هشدار قبلی، حساب کاربری تعدادی از اشخاص و کارشناسانی نیز که با پرس تی وی در ارتباط بودند، بسته شده است.

بنابر ادعای گوگل این اقدام ، به دنبال «نقض سیاست‌های» این شرکت انجاک شده است. در پیام منتشر شده از سوی گوگل آمده: «اکانت گوگل شما به دلیل نقض سیاست‌های گوگل غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست».

محمد ساجدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به این موضوع که غرب مدعی اول حقوق بشر و آزادی رسانه در جهان است، ولی با این وجود دو رسانه اسپانیایی و انگلیسی زبان ایران به نام‌های هیسپان تی وی و پرس تی وی را تحریم کرده است، گفت: این اتفاق از دو منظر قابل تحلیل است؛ نخست اینکه این موضوع نشانگر ترس آمریکایی‌ها از نفوذ منطقه ای انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل رسانه‌های خارجی زبان ایران را تحریم کردند، زیرا در جهان بیش از ۶۰۰ میلیون نفر به زبان اسپانیایی صحبت می‌کنند. به علاوه رسانه‌ی پرس تی وی به زبان انگلیسی که احتمال روشنگری علیه اقدامات آمریکا وجود دارد را تحریم کردند.

وی در ادامه افزود: نکته دوم این است که آمریکایی‌ها هیچ کدام از اقداماتشان مطابق با قوانین و ضوابط بین‌المللی نیست؛ مگر ترامپ نگفته بود من با ملت ایران مشکلی ندارم و مشکلم با دولت این کشور است؟ با این حال ما شاهد بودیم که تحریم‌ها به قدری کمر شکن است که پمپئو اظهار کرد: مردم ایران نیز از این تحریم‌ها صدمه می‌بینند.

ساجدی با اشاره به عهدشکنی‌های آمریکا، عنوان کرد: تنها چیزی که کاخ سفید به آن معتقد است، وجهی از مسائل است که به ایالات متحده سود می‌رساند؛ کاخ سفید به هیچ عنوان منافع ملت‌ها را بر اساس حقوق بین‌الملل در نظر نمی‌گیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان درباره خوسته آمریکایی‌ها تأکید کرد: تنها خواست آمریکایی‌ها از دیگران، اطاعت محض است، مشکلشان با ایران هم ایستادگی در مقابل خواست آن‌ها است، آن‌ها یک روز نفت را تحریم می‌کنند، روز دیگر رسانه ملی و بعده‌ها واردات و صادرات ایران را؛ این اتفاق تعجب برانگیز نبوده است و به عقیده من آمریکایی‌ها برای اعمال فشار وارد مراحل دیگری نیز خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار