یک بهله عقاب دو برادر در آسمان پرواز کرد

رییس اداره محیط زیست بهبهان از رهاسازی یک بهله عقاب در طبیعت این شهرستان توسط محیط بانان خبر داد.

فرخ شیرعلی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یک بهله عقاب دو برادر که از ناحیه منقار دچار شکستگی شده بود، توسط دوستداران محیط زیست به این اداره تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: با تلاش محیط بانان و دامپزشک و فعالان محیط زیست اهواز این عقاب پس از ۲ ماه مداوا و تیمار، بهبودی و سلامت خود را برای پرواز به دست آورد.

شیرعلی تصریح کرد: پس از حصول اطمینان از سلامت کامل این پرنده و فرهنگ احترام به طبیعت و حفظ ذخائر جانوری آن، این عقاب در تپه‌های اطراف منطقه دریزکوه شهرستان بهبهان رهاسازی شد.

رییس اداره محیط زیست بهبهان اذعان داشت: نقش پرندگان شکاری در طبیعت بسیار حائز اهمیت است و این پرندگان درکنترل جمعیت جانوری نظیر جوندگان نقش بسزایی دارند همچنین از آنجا که این پرندگان به تغییرات و آلودگی‌های زیست محیطی بسیار حساس هستند، لذا وجود آن‌ها در یک محیط طبیعی نشان دهنده سلامت آن محیط و بوم سازگان است.

گفتنی است؛ عقاب دوبرادر در مناطق کوهستانی و بیابان‌ها به سر برده و روی صخره‌های با شیب تند و گاهی نیز روی درختان، آشیانه می‌سازد.

انتهای پیام/گ

رهاسازی عقاب در طبیعت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.