سردار کمالی مطرح کرد؛

حضور ۳۰ هزار سرباز از مناطق مختلف کشور در حادثه سیل اخیر

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح از حضور بالغ بر ۳۰ هزار سرباز از نقاط مختلف کشور برای خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده خبر داد.

حضور ۳۰ هزار سرباز از مناطق مختلف کشور در حادثه سیل اخیربه گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه همایش کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح درباره حضور سربازان وظیفه در مناطق سیل زده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار نیرو‌های مسلح دفاعی و امنیتی است و سربازان در بحران‌ها نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: اولین گروهی که در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله حضور پیدا می‌کنند، نیرو‌های مسلح هستند.

وی ادامه داد: سربازان در بدنه نیرو‌های مسلح به ویژه در بدنه نیروی اجرایی نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند تا ۷۰ درصد حضور دارند.

این مقام ارشد نظامی با اشاره به حضور سربازان در مناطق سیل زده کشور گفت: بالغ بر ۳۰ هزار سرباز از نقاط مختلف کشور در مناطق سیل زده اخیر حضور پیدا کردند و به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

سردار کمالی ادامه داد:  همیشه گفته‌ام که سربازان چون مظلوم و در کف سازمان‌ها هستند، کمتر دیده می‌شوند، اما باید گفت که از همه گروه‌ها در صحنه بیشتر حضور دارند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: این طبیعی است که اگر سربازان ما آموزش‌های امداد و نجات را دیده بودند، راحت‌تر می‌توانستند به مردم کمک کنند و بهره دهی بیشتری داشتند و خودشان هم به خطر نمی‌افتادند.


بیشتر بخوانید: مهارت آموزی سربازان موضوع مهمی برای کارآفرینی است


وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه طرح مهارت آموزی سربازان تا چه حد مورد استقبال قرار گرفته است؟ گفت: استقبال خوب است، اما به شرطی که فقط بحث شعار و آموزش نباشد تا بتوانیم آن‌ها را پیگیری و در جامعه رصد کنیم.

این مقام ارشد نظامی افزود: طراحی سامانه سرباز ماهر برای همین است و مقرر شده تا جوانان از ۱۵ سالگی به آن ورود کنند و اطلاعاتشان ثبت شود و در حین خدمت سربازی به ۱۸ سالگی که می‌رسند، این اطلاعات تکمیل شود.

سردار کمالی ادامه داد: باید بعد از پایان خدمت این‌ها را دنبال و رصد کنیم و اشتغال‌شان را با همکاری بانک‌ها و سازمان‌هایی مانند وزارت کار پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: نظام وظیفه ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار