مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تغییر سرفصل‌های درسی متناسب با بازار کار و نیاز جامعه است

آهنچیان گفت: هریک از دانشگاه‌های کشور می‌توانند بر اساس بازار کار و نیاز جامعه برنامه‌های درسی خود را تغییر دهند.

آهنچیانمحمدرضا آهنچیان مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازنگری سرفصل‌های درسی دانشگاه‌ها بیان کرد: بازنگری دروس برنامه مقطعی نیست و همواره در وزارت علوم وجود داشته است.

وی درباره بازنگری دروس دو دانشگاه مهارتی بیان کرد: دو دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی که دانشگاه‌های مهارتی ما هستند بر اساس بازار کار برنامه های درسی خود را تدوین می‌کنند و سپس بر اساس آن‌ها نسبت به تغییر محتوای درسی و ارتقای آزمایشگاه های خود اهتمام می‌ورزند.

تغییر سرفصل‌های درسی دانشگاه‌های سطح یک و دو بر اساس تقاضای جامعه

آهنچیان ضمن اشاره به دانشگاه های سطح یک و دو اظهار کرد: این دانشگاه ها امکان این را دارند که بر اساس تقاضایی که از جامعه به دست آورده‌اند برنامه‌های درسی خود را بازنگری کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم درباره دیگر دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه های سطح ۳ و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی هم توانایی بازنگری دروس‌شان را دارند.

وی افزود: این دسته از دانشگاه‌ها بر اساس نقشی که دارند می‌توانند برنامه‌های خود را به کارگروه تخصصی وزارت علوم بیاورند تا برنامه‌های درسی بازنگری شوند.

۲۵۷ برنامه مورد بازنگری قرار گرفتند

آهنچیان با اشاره به برنامه هایی که از سال ۹۲ تا سال ۹۶ تغییر کرده‌اند اظهار کرد: از سال ۹۲ تا سال ۹۶ حدود ۱۹۳ برنامه تدوین شده‌اند و بیش از ۲۵۷ برنامه مورد بازنگری قرار گرفتند

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم  یادآوری کرد: هر دانشگاهی که تقاضای بازنگری دروس و برنامه‌های خود را داشته باشد می‌تواند تقاضایش را به کارگاه تخصصی ارائه کند تا سپس با دعوت از آنها در کارگاه برنامه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار