ریچارد نفیو: دولت آمریکا از ثبات حکومت ایران سرخورده شده است

مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به عنوان یکی از معماران تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران یاد می‌شود دلیل اقدامات عجولانه دولت ترامپ علیه ایران را سرخوردگی از ثبات حکومت ایران دانست.

نفیو: دولت آمریکا از ثبات حکومت ایران سرخورده شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد نفیو، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا که از او به عنوان یکی از معماران تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران یاد می‌شود دلیل اقدامات عجولانه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران را سرخوردگی از ثبات حکومت ایران دانسته است.

نفیو که در حال حاضر عضو ارشد «مرکز سیاست‌های انرژی در جهان» است در یادداشتی روز سه‌شنبه روی وب‌سایت این اندیشکده نوشته تصمیم دولت ترامپ برای عدم تمدید معافیت از تحریم‌ها برای مشتری‌های نفت ایران مایه شگفتی عده زیادی شد، حال آنکه از قبل نشانه‌های فراوانی در این باره موجود بود.

او نوشته دولت ترامپ از هنگام خروج از برجام در مه ۲۰۱۸ (اردیبهشت ۹۷)، نشان داده که ناصبور است و تمایل دارد مسائل مربوط به ایران را به سرعت هر چه سریع‌تر به نقطه بحرانی برساند.

مقام اسبق وزارت خارجه آمریکا در ادامه به دلایل این رویکرد پرداخته و می‌نویسد: «از نخستین ماه‌های سال ۲۰۱۹ آشکار شده که دولت ترامپ از ثبات نسبی حکومت ایران سرخورده شده است.»

نفیو نوشته است: سال ۲۰۱۸، اظهارنظر‌های گسترده‌ای از مقام‌های ارشد آمریکایی با این مضمون شنیده می‌شد که ایران تنها چند ماه و چند ضربت شدید برای فروپاشی فاصله دارد. اعتراضات و آشفتگی‌های سیاسی در این کشور ادامه دارند، اما هیچ نشانه معقولی از وجود ناآرامی‌های استثنایی در آن دیده نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمريکا هيچ غلطي نميتواند بکند و از اين ناراحت است
آخرین اخبار