رسانه چینی: دنیا نباید به سادگی از مساله تحریم‌های ایران بگذرد

روزنامه چینی گلوبال تایمز با اشاره به اینکه خرید نفت ایران به صفر نمی‌رسد نوشت جهان نباید مساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به سادگی کنار بگذارد.

رسانه چینی: دنیا نباید به سادگی از مساله تحریم‌های ایران بگذردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه چینی گلوبال تایمز با اشاره به اینکه خرید نفت ایران به صفر نمی‌رسد نوشت جهان نباید مساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران را به سادگی کنار بگذارد اکنون وقت درایت است باید همه مسایل مو به مو مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و بهترین راهکار جمعی برای حل موضوع پیدا شود همه باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.

گلوبال تایمز روز چهارشنبه نوشت جلوگیری از خرید نفت ایران از سوی کشور‌های دیگر در واقع اوج یکجانبه گرایی و برتری طلبی آمریکا را به نمایش می‌گذارد.

گزارش می‌افزاید اینکه آمریکا می‌گوید اگر کشور‌ها از ایران نفت بخرند مشمول تحریم می‌شوند یکجانبه گرایی محض است و واشنگتن آن‌ها را در یک شرایط بسیار دشوار قرار داده است.

نشریه می‌نویسد چنین تصمیمی نمی‌تواند از سوی بسیاری از کشور‌ها مورد قبول واقع شود آن‌ها پیشتر خرید نفت از ایران را کاهش دادند برای نمونه هند در حال رایزنی با آمریکا است که خریدهایش را ادامه دهد، اما این کشور‌ها نمی‌توانند خرید نفت ایران را به صفر برسانند.

گلوبال تایمز اضافه کرد که روابط چین و آمریکا از سال گذشته میلادی پر تنش بوده است و اینکه حالا چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران بخواهد خریدهایش را از ایران متوقف کند، بار دیگر شرایط را بغرنج‌تر خواهد کرد.

این روزنامه توصیه کرده است که چین منافع خود را به دقت مورد ارزیابی و توجه قرار دهد چین باید از یک طرف روابط دوستانه اش را با ایران حفظ کند و از طرف دیگر به همراه کشور‌های دیگر طرف قرارداد از برجام حراست کند.

نشریه چینی تاکید کرد چین البته باید با برتری جویی‌های آمریکا و یکجانبه گرایی این کشور از جمله در ارتباط با ایران مخالفت کند، اما برای این منظور می‌تواند با کشور‌های دیگر در مقابل آمریکا ایستادگی کند و به همراه آن‌ها به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران پاسخ دهد.

گلوبال تایمز نوشت چین باید از منافع موسسات خود که با ایران همکاری دارند حراست کند تا آن‌ها بتوانند به همکاری هایشان با تهران ادامه دهند.

روزنامه افزود نباید فراموش کرد که یکی از انتقادی‌ترین اقداماتی که دولت آمریکا انجام داده است خروجش از برجام و همچنین بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران بوده است.

گلوبال تایمز نوشت بسیاری از شرکت‌های اروپایی تحت فشار‌های آمریکا و تحریم‌های این کشور برای همکاری با ایران قرار دارند و مشکلات زیادی از سوی واشنگتن برای آن‌ها به وجود آمده است.

روزنامه چینی تاکید کرد البته نمی‌گوییم که چین باید بخاطر ایران با آمریکا سرشاخ شود، اما اینطور هم نباید باشد که هر چه آمریکا بگوید چین اطاعت کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار