رئیس کل سازمان پزشکی قانونی کشور مطرح کرد؛

۷۶ کشته در حوادث سیلاب اخیر کشور/ ثبت ۵۰ هزار نمونه ژنتیکی مجرمان در بانک ژنتیک

رئیس کل سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: بر اثر وقوع سیلاب در کشور تا کنون ۷۶ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

۷۶ کشته در حوادث سیلاب اخیر کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، احمد شجاعی رئیس کل پزشکی قانونی کشور در جمع خبرنگاران در شیراز، آخرین آمار کشته شدگان بر اثر وقوع سیلاب در کشور را ۷۶ نفر اعلام کرد و گفت: متاسفانه استان فارس در راس جان باختگان قرار گرفته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، علت عمده فوت شدگان را، غرق شدگی و فروختن آوار اعلام کرد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه امروز بانک ژنتیکی راه‌اندازی شده است، گفت: در همین راستا ۵۰ هزار نمونه ژنتیکی مجرمان سابقه‌دار در این سامانه ثبت شده که پیش‌بینی می‌شود سالانه در حدود ۵۰ هزار نمونه ژنتیکی در این بانک ثبت شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه با ثبت اطلاعات ژنتیکی مجرمان سابقه‌دار علاوه بر اینکه کشف پرونده‌های پیچیده برای کارآگاهان پلیس آسان می‌شود، افزود: در کل دنیا آمار‌ها نشان داده ایجاد بانک اطلاعاتی ژنتیکی بر کاهش آمار جرائم خشن اثرگذار بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب استان فارس بر کاهش آمار جرائم خشن در استان اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی بانک ژنتیکی در فارس بسیاری از جرائم خشن کاهش داشته است و پزشکی قانونی نقشی مسلمی در کشف پرونده‌ها دارد.

رئیس کل پزشکی قانونی کشور گفت: آمار خودکشی در ایران نسبت به کشورهای اروپایی و شرق آسیا پایین است.

وی افزود: در اردیبهشت ۲ سال گذشته آمار خودکشی را اعلام کردیم و کارشناسان با بررسی به این نتیجه رسیدند که انعکاس آمار خودکشی اثرات خوبی را نداشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار سقط جنین در کشور نیز گفت: در سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ مورد سقط جنین داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ با ۹ هزار و ۳۰۴ مورد سقط کاهش ۲.۷ دهم درصدی داشته داشت.

شجاعی معاینات انجام شده در سال گذشته را یک میلیون و ۷۶۲ هزار و ۴۵۸ مورد اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال ۹۶ که یک میلیون و ۶۶۶ هزار و ۳۴۶ مورد بوده، ۵.۸ دهم درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: معاینات انجام شده به تفکیک یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۸۰۲ مورد مرد و ۵۸۳ هزار و ۶۵۶ مورد زن بوده است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین تعداد مراجعه کنندگان در ارتباط با نزاع و درگیری در سال گذشته را ۵۹۳ هزار و ۹۶۷ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۴۰۵ هزار و ۳۵ مورد مرد و ۱۸۸ هزار و ۹۳۲ مورد زن بوده که در مقایسه با سال ۹۶ این ۶ درصد افزایش داشته است‌.

شجاعی تعداد معاینات انجام شده حادثه کار در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۵۶۸ مورد اعلام و عنوان کرد: از این تعداد یکهزار و ۳۷۸ مورد زن و ۲۷ هزار و ۷۵۱ مورد مرد بوده که ۲.۹ دهم درصد رشد را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ب

صحبت های رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار