ریزگرد‌ها دید افقی در زاهدان را به ۸۰۰ متر کاهش داد/غلظت ذرات معلق در هوای زابل به ۲۰ برابر حدمجاز رسید

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک در شرق کشور و نفوذ توده عظیم گردوغبار به زاهدان دید افقی در فرودگاه این شهر را به ۸۰۰ متر کاهش داد.

محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت : تا این لحظه بیشینه سرعت وزش باد در زاهدان به ۷۹ کیلومتر بر ساعت و کمینه دید افقی نیز به ۸۰۰ متر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وزش باد شدید در شمال استان افزود: وزش باد شدید و گردوخاک در شمال استان نیز غلظت ذرات معلق در هوای زابل را به ۲ هزار و ۹۵۷ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۲۰ برابر حد مجاز رسانده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: تا صبح امروز بیشینه سرعت وزش باد در زابل به ۹۷ کیلومتر بر ساعت رسید که گردوغبار حاصل دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به ۱۵۰۰ متر کاهش داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر زابل در سایر شهرستان‌های شمال استان نیز وزش باد شدید و گردوخاک سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا شد، برای مثال صبح امروز به سبب وزش باد شدید و گردوخاک دید افقی در زهک به ۲۰۰۰ متر کاهش یافت و کیفیت هوا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: در زاهدان و و برخی نواحی مرکزی نیز باد شدید و گردوخاک سبب کاهش شدید کیفیت هوا شد به نحوی که به سبب غلظت غبار موجود در هوا دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان به ۱۰۰۰ متر کاهش یافته است.

حیدری اضافه کرد: در شهر خاش نیز پدیده گردوغبار گسترده سبب شده تا لحظاتی پیش دید افقی در محدوده ایستگاه هواشناسی این شهر به ۵۰۰۰ متر کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به خروجی آخرین نقشه‌های هواشناسی، عنوان کرد: امروز و فردا همچنان وزش باد شدید در استان جریان دارد. البته از شدت وزش باد در روز پنج شنبه کاسته می‌شود و انتظار می‌رود باد تا اواسط هفته آینده در شمال و نوار شرقی استان جریان داشته باشد.
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شمالی بودن جریانات از صبح ارمزو توده هوای سرد به شمال استان نفوذ کرده و انتظار می‌رود با تداوم این جریانات دمای هوای نیمه شمالی استان ۸ تا ۱۰ درجه کاهش یابد. این کاهش دما با شدت کمتر در نواحی جنوب استان نیز رخ خواهد داد.

انتهای پیام/پ

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار