تداوم مذاکرات واشنگتن و مسکو درباره غیرهسته‌ای شدن شبه‌جزیره کره

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای از مذاکرات مداوم واشنگتن و مسکو درباره عاری‌سازی شبه‌جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه از مذاکرات ادامه دار واشنگتن و مسکو در خصوص غیر هسته‌ای شدن منطقه شبه جزیره کره خبر داد.

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «ما از گزارش‌ها آگاه هستیم. آمریکا و جامعه بین المللی به اجرای یک هدف متعهد هستند و آن غیر هسته‌ای شدن کامل شبه جزیره کره است. ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و استفان بیگون، فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی به گفتگو‌های خود در خصوص کره شمالی ادامه می‌دهند تا هرگونه شکاف در این خصوص را از پیش رو بردارند.»

مورگولوف و بیگون هفته گذشته در مسکو دیدار و درباره عاری‌سازی شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای مذاکره کردند. سفارت آمریکا در مسکو این گفتگو‌ها را سازنده توصیف کرد و از احتمال مذاکرات دو طرف با کره شمالی خبر داد.

یوری اوکاشوف، مشاور رئیس جمهور روسیه روز گذشته گفته بود اگرچه نشست سران آمریکا و کره شمالی در ویتنام به نتایج قابل ملاحظه‌ای دست نیافت، پیونگ یانگ و واشنگتن همچنان به دنبال تداوم مذاکرات هستند.

از سوی دیگر کرملین روز گذشته [سه شنبه] اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در روز ۲۵ آوریل در شهر ولادی وُستوک واقع در شرق روسیه با هم دیدار می‌کنند.

بنا بر گزارش برخی رسانه‌ها، رهبر کره شمالی تا روز ۲۷ آوریل در روسیه خواهد بود و با مقامات متعددی دیدار می‌کند. گفته می‌شود این نخستین سفر  کیم جونگ اون به روسیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار