فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با فرمانده نیروی دریایی پاکستان:

اجازه مانع تراشی سلطه گران در مسیر توسعه همکاری‌های دو طرف را نخواهیم داد

دریادار خانزادی گفت: اجازه نمی‌دهیم کشور‌های سلطه گر فرصت رشد و توسعه همکاری‌های دو نیروی دریایی را متوقف کنند.

اجازه مانع تراشی سلطه گران برای توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان را نخواهیم دادبه گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در چهارمین روز از حضور خود در کشور چین با دریاسالار عباسی، فرمانده نیروی دریایی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با تاکید بر این که دو نیروی دریایی ایران و پاکستان در حال طی یک دوره طلایی تعامل و همکاربی بسیار مطلوب در راستای تقویت امنیت دریایی هستند خاطر نشان کرد: با توجه به جنبه‌های پر فراز و نشیب سیاست‌های جهانی و منطقه ای، اجازه نمی‌دهیم کشور‌های سلطه گر فرصت رشد و توسعه همکاری‌های دو نیروی دریایی را متوقف کنند.

امیر دریادار حسین خانزادی با اشاره به اعزام ناوگرو‌های ایرانی به بنادر پاکستان در راستای بازدید، توسعه تعاملات و همچنین تبادل اطلاعات درحوزه‌های آموزشی و فنی افزود: نیروی دریایی ایران همواره از ورود ناوگرو‌های پاکستانی به بنادر این کشور اسقبال می‌کند و با توجه به ضرورت تعامل و روابط حسنه بین دوکشور، بی شک باید نگاه دقیق تری به حادثه تروریستی در چابهار داشته باشیم تا دشمن از این فرصت نتواند برای برهم زدن این روابط استفاده کند.

در ادامه فرمانده نیروی دریایی پاکستان ضمن دعوت از امیر دریادار حسین خانزادی برای بازدید از نیروی دریایی این کشور در راستای توسعه روابط و تعاملات دونیروی دریایی، محیط سیاسی امروزه را پرتنش توصیف کرد و گفت: کشور‌های جهان در روابط سیاسی خود با ملاحظاتی که دارند، بسته به شرایطی همواره در حال تغییر هستند، اما دو نیروی دریایی ایران و پاکستان ضمن همسایه بودن و داشتن محیط دریایی مشترک، نباید دچار فراز و نشیب‌های سیاسی شوند.

وی افزود: برای برقرای امنیت منطقه در محیط دریایی همواره باید همکاری و تعامل داشته باشیم و دید و بازدید‌های فرماندهان و اعزام تاوگروه‌ها بین دو کشور قطعا در اجرای هرچه بهتر این روابط و تعامل موثر خواهد بود.

دریاسالار عباسی در پایان با اشاره به استقبال از ناوگرو‌های ایرانی در کشور پاکستان افزود: انشالله ناوگروه پاکستان در آینده نزدیک به ایران اعزام خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار