ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت کار و کارگر در خراسان شمالی

مراسم تجلیل و جشنواره امتنان از کارگران نمونه، نخبگان، ورزشکاران و پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حسن نوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اعلام ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت کار و کارگر از پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه در استان، از برگزاری مراسم تجلیل و جشنواره امتنان از کارگران نمونه، نخبگان، ورزشکاران و پیشکسوتان جامعه کارگری خبر داد.

نوری افزود: طبق آمار در استان ۱۸ هزار و ۵۱۳ کارگر ساختمانی داریم که ۱۶ هزار و ۸۰۵ نفر آنان، کارگر ساختمانی بیمه شده اند.

حسن نوری از ساماندهی کارگران سرگذر خبر داد و افزود: امسال تلاش می‌شود برای رفاه حال کارگران سر گذر، در ۳ نقطه از مرکز استان مکانی با امکانات گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته شود تا کارگران مجبور نباشند در فصل‌های سرما و گرما، سر گذر تجمع کنند.

وی با اشاره به انتخاب یک واحد نمونه کارآفرینی و معرفی یک کارگر نمونه از استان در جشنواره ملی کشوری گفت: پارسال در ۶۹ حادثه کار استان، ۹ نفر جان باختند.

نوری، نرخ بیکاری پارسال استان را ۱۰ و چهار دهم درصد عنوان و اضافه کرد: در این مدت ۲۷ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی برای متقاضیان برگزار شد.
وی با بیان اینکه مشاغل سخت و زیان آور در خراسان شمالی ۳۰ درصد افزایش یافته است، گفت: هزار و ۲۴۷ نفر دراستان در حوزه مشاغل سخت مشغول به کار هستند

خراسان شمالی ۱۱۰ هزار کارگر بیمه شده تامین اجتماعی دارد.

انتهای پیام / م 

ویژه برنامه‌های هفته گرامیداشت کار و کارگر در خراسان شمالی

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.