صانعی:وظیفه ذاتی ما نظارت، صیانت و‌حفظ امنیت ورزشکاران است

سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و‌جوانان اصل فعالیت‌های این دفتر را پیشگیری، حاکم کردن، رفتار انقلابی و اسلامی در حوزه حراست عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، صانعی سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و‌جوانان   به مناسبت آغاز هفته سربازان گمنام ضمن قدرشناسی از زحمات مجموعه کارشناسان حراست و تبریک این هفته با اشاره به حساسیت فعالیت این دفتر در حوزه برون مرزی اظهار داشت: یکی از تکالیف ما (کارشناسان حراست) در اعزام ورزشکاران به سفر‌های برون مرزی نظارت لازم با دیدگاه صیانتی وامنیتی است.

او افزود: صیانتی از این‌حیث که همکاران ما تیم‌ها را همراهی و‌نظارت می‌کنند‌تا در اعزام‌ها دچار حواشی نشوند و این نظارت از فرودگاه در حین اعزام، طول سفر و بازگشت به وطن است.

سرپرست اداره کل حراست ورزش و جوانان کشورمان با تاکید براینکه تمامی کارشناسان این بخش آموزش‌های لازم را دیده اند گفت: ما نماینده جمهوری اسلامی ایران هستیم ومی بایست الزامات پوششی، سیاسی و فرهنگی رارعایت کنیم تا در کشور میزبان دچار مشکل نشویم.

وی در ادامه با مورد تاکید قرار دادن ماموریت ذاتی و اصلی نمایندگان حراست در سفر‌های برون مرزی ورزشکاران، توضیحاتی را پیرامون مشارکت ان‌ها برای تسهیل امور مربوط به تیم‌ها ارایه کرد وافزود:، اما وظیفه ذاتی نمایندگان حراست امر نظارت و موارد امنیتی است که به ان‌ها سپرده شده تا خدای ناکرده افراد سرویس‌های امنیتی سایر کشور‌ها به تیم‌ها یا کاروان اعزامی نزدیک نشوند.

وی توضیح داد: در سفر‌های برون مرزی هدف سرویس‌های امنیتی ورزشکاران هستند و ان‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله شغل، تحصیلات و ... شرایط زندگی بهتر به ورزشکاران مان نزدیک می‌شوند.

سرپرست اداره کل حراست وزارت ورزش و‌جوانان افزود:متاسفانه گاهی اوقات این پیشنهادات ورزشکاران‌مان را تحت تاثیر قرارمی دهد، شاید شنیده باشید که تعدادی از ان‌ها چندماهی را در کشور میزبان ماندگار شدند، اما با گفتگو‌هایی که باخانواده ورزشکار و‌خود ورزشکار انجام دادیم ۷۵ درصد پذیرفتند و به کشور بازگشتند و هم اکنون بدون هیچ‌محدودیتی فعالیت ورزشی خود را پیگیری می‌کنند.

او در ادامه نکاتی را پیرامون آموزش‌هایی که به کارشناسان ارائه می‌شود را بیان کرد و توضیح داد: تمامی این اموزش‌ها با توجه به شرایط روز، به روزرسانی می‌شود، ضمن اینکه اموزش موردی هم داریم و به عنوان نماینده حراست موظف به پیگیری امور هستیم.

صانعی ارتباط عاطفی، صمیمی و‌نزدیک با ورزشکاران را یکی از توصیه‌های پیش از سفر به نمایندگان حراست اعلام کرد وادامه داد: دلیل این امر را احساس امنیت برای ورزشکار، کادرفنی و‌همراهان عنوان کرد.

او اظهار داشت: تجربه به ماثابت کرده که اگر ارتباط نزدیک وصمیمی نباشد، نمی‌توانیم‌به آن نتیجه‌ای که مد نظرمان است دست پیدا کنیم.

سرپرست مدیر کل حراست وزارت ورزش و‌جوانان در پایان توصیه کرد: چنانچه در طول سفر به رقابت‌های برون مرزی، مساله‌ای غیر عادی برای هریک از ورزشکاران پیش امد سریعا به نمایندگان حراست، سرپرستان و ... اطلاع دهند وچنانچه توسط نیرو‌های امنیتی آن کشور دستگیر شدند جزاطلاعات شخصی، موارد دیگری را بیان نکنند و خواستار حضور نماینده سفارت باشند.

 

انتهای پیام/

 

ورزشکاران در خارج از مرزها باید از ارزش های اسلامی صیانت کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار