آخرین جزئیات فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در کشور

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با تشریح آخرین وضعیت فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در کشور گفت: حضور کودکان در دوره پیش‌دبستانی با افزایش نرخ روبه‌رو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، رخساره فضلی ظهر امروز در همایش نقالی نوآموزان مراکز پیش دبستانی و آیین رونمایی از کتب تالیفی معاونت آموزش ابتدایی و تقدیر از برگزیدگان مسابقات عکاسی کارشناسان آموزش ابتدایی در اراک با اشاره به روند افزایشی حضور کودکان در دوره‌های پیش‌دبستانی اظهار داشت: در بازه پنج ساله از سال هشتاد تعداد حضور کودکان در دوره‌های پیش‌دبستانی روند افزایشی داشته است.

وی افزود: از سال هشتاد و پنج به مدت ۶ سال شاهد کاهش حضور کودکان در دوره‌های پیش‌دبستانی بوده‌ایم که از سال ۹۱ به بعد این آمار افزایش پیدا کرده هم اکنون نیز این نرخ به بیشترین میزان خود در طول چند سال گذشته خود رسیده است.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نرخ حضور کودکان کشور در دوره‌های پیش‌دبستانی از حدود ۵۰ درصد در بازه زمانی یک ساله ۹۴ به بیش از ۷۴ درصد در سال تحصیلی امسال رسیده و این نشان دهنده روند صعودی این مورد بوده که یکی از دلایل آن افزایش این نرخ در استان‌های محروم بوده است.

فضلی بیان کرد: در زمینه حضور کودکان در دوره‌های پیش‌دبستانی با نرخ افزایشی رو‌به‌رو بوده‌ایم به طوری که این نرخ از بیش از شصت و پنج درصد به حدود هفتاد و پنج درصد رسیده است.

وی ادامه داد: نرخ حضور کودکان در دوره‌های پیش‌دبستانی در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ با افزایش ۴ درصدی رو به رو بوده که این نتیجه حاصل تلاش مسئولان و مربیان بوده است.

مدیرکل دفتر پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: مسئولیت توسعه پیش‌دبستانی‌های دولتی در سال ۹۸ به آموزش و پرورش انتقال پیدا کرده و زمینه توسعه این پیش دبستانی‌ها با ورود شورا‌های آموزش و پرورش استان‌ها در روستا‌های دوزبانه، مرزی و حاشیه شهر‌ها و در مناطق محروم به وجود آمده است.

فضلی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش مدیریت یکپارچه دوره پیش دبستانی و توسعه کمی و کیفی این دوره‌ها بوده و به این منظور نیاز به صادر شدن مجوز از طرف آموزش و پرورش برای اقدامات دستگاه‌های فعال داریم.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه کمی باید زمینه برای حضور همه افراد در دوره‌های پیش دبستانی به وجود بیاید همچنین در زمینه توسعه کیفی باید مدیران و مربیان آموزش داده شده تا کیفیت آموزش در این دوره‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/ب

 جزئیات فعالیت مراکز پیش‌دبستانی در کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.