مدیر روابط عمومی صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده/ استقبال مناسب کشاورزان برای بیمه زراعت بهاره

امینی گفت: براساس آخرین آمار ۷۰۴ میلیارد ریال غرامت کشاورزان خسارت دیده ۱۷ استان پرداخت شده است.

آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده/ استقبال  مناسب کشاورزان برای بیمه زراعت بهارهبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، منابع صندوق بیمه عبارتند از حق بیمه که خود مرکب از حق بیمه سهم بیمه گذار و حق بیمه سهم دولت است که از این رو همه ساله دولت مکلف است نسبت به تامین منابع مالی صندوق بیمه کشاورزی اقدام کند.

در قانون برنامه ششم توسعه آمده است که منابع مالی بیمه کشاورزی (حق بیمه سهم دولت) به صورت صد درصد تخصیص یافته و تدارک شود تا امکان حمایت از بیمه گذاران بخش کشاورزی فراهم آید. آنچه ضروری به نظر می‌رسد تامین فوری حق بیمه سهم دولت از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

حال به سراغ مسئول ذی ربط می رویم تا از آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان خسارت دیده در سیل اخیر با خبر شویم:

رامین امینی، مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، درباره آخرین جزئیات پرداخت غرامت کشاورزان در سیل اخیر اظهار کرد: براساس آخرین آمار ۷۰۴ میلیارد ریال غرامت کشاورزان خسارت دیده پرداخت و حدود ۹۰۰ میلیارد ریال در دست پرداخت است که پس از ارزیابی خسارت، روند پرداخت غرامت‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلی از لحاظ تامین اعتبار نداریم، افزود: با استفاده از امکانات ماهواره‌ای بررسی و ارزیابی خسارت‌ها با جدیت دنبال می‌شود.


بیشتر بخوانید: خسارت سیل به شالیزار‌های گیلان و مازندران کمتر از ۵ درصد است/کمبودی در عرضه برنج وجود ندارد


امینی ادامه داد: تاکنون غرامت کشاورزان و بهره برداران خسارت دیده ۱۷ استان سیل زده پرداخت شده است، اما پرداخت غرامت در این استان‌ها به صورت کامل صورت نگرفته است چرا که بسیاری از مناطق همچنان زیر آب هستند.

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت استقبال کشاورزان از بیمه محصولات کشاورزی برای کشت بهاره گفت: استقبال کشاورزان برای کشت بهاره به ویژه در زمینه زراعت  بهاره خوب بوده است و همچنان به کشاورزان توصیه می‌شود که در طول سال با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک کشاورزی و دفاتر خدمات بیمه ای، محصول و فعالیت خود را بیمه کنند تا در صورت بروز حوادث نظیر سیل بتوانند از صندوق بیمه غرامت دریافت کنند.

وی با بیان اینکه عمده خسارت سیل در ۱۷ استان کشور بوده است، اظهار کرد: تاکنون در استان خوزستان بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال غرامت پرداخت شده است.

مدیر روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: صندوق بیمه کشاورزی با الگوی بیمه متمرکز و با برخورداری از سامانه جامع و برخط بیمه کشاورزی دانش بنیان در نهایت سرعت، دقت و شفافیت، امکان راهبری و پایش تمام تراکنش‌های مالی در سطح کشور را دارد تا پرداخت غرامت کشاورزان در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

امینی در پایان تصریح کرد: سالانه حدود ۳.۵ میلیون هکتار از زراعت‌های کشور تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

غرامت کشاورزان خسارت دیده ۱۷ استان سیل زده پرداخت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پوربخش
۰۰:۰۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
یکی از کشاورزان گیلانی هستم شالیزار خود را با بیمه تکمیلی (گزینه 2) بیمه گرده ام متاسفانه امسال با باراندگی شدید محصولات ما بشدت آسیب دیده و خسارات زیادی متحمل شدم به صندوق ببمه محل مراجعه پس از بررسی کارشناس مربوطه( بعلت عدم توان مالی دولت )به بنده اعلام گردند که همان مقدار پولی که بابت بیمه مزرعه ات پرداخت نموده ای میتونیم بابت خسارت بهت بدیم این یعنی چی ؟
France
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
چرا بیمه گندم تبریز رو واریز نمیکنین‌‌
Iran (Islamic Republic of)
علی درخشانی
۲۰:۱۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
چرا بیمه گشاورزی را پرداخت نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
جاسم محمدی ارشد
۲۲:۴۴ ۰۱ مهر ۱۳۹۸
با عرض سلام وخسته نباشی من از اهالی ایلام دشت عباس من مقدار ۲۰ هکتار زمینه کشاورزی دارم که سال ۹۷ _۹۸ به علت باران شدید و سیل خسارات دیدم وهیچ خساراتی دریافت نکردم از صندوق بیمه و من عرض شکایت دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۸
چرا خسارات بلا عوض سیل بت کشاورزان استان ایلام پرداخت نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
لطفاً در مورد خسارت سال نود و هفت هم بگید .الان یکسال گذشته ولی هنوز خسارت بخش وردشت شهرستان سمیرم واریز نشده
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۰۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
خسارت سال 97 پس چی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
درموردسالم بودن چیپسها وپفک های هندی دربازار ما تحقیق کنید ؟؟!!
آخرین اخبار