مدیرکل کمیته امداد اردبیل خبر داد:

واگذاری بیمه پایه بیش از ۲۳ هزار مددجوی اردبیلی به بیمه سلامت

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیمه پایه درمان ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر از خانوار تحت حمایت به بیمه سلامت واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به ارائه خدمات حمایتی گسترده به خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در هفته سلامت، گفت: بیمه پایه ۲۳ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان تحت حمایت به بیمه سلامت واگذار شد و فعالیت کمک به فرانشیز خدمات درمانی مددجویان همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای مددجویان تحت حمایت دفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان صادر خواهد شد، افزود: بر اساس تفاهمنامه همکاری بین کمیته امداد و بیمه سلامت، شاهد همکاری‌های مناسبی در زمینه رسیدگی به امور درمانی خانوار تحت حمایت خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه بیمه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر به بیمه سلامت واگذار شده است، بیان کرد: بیمه‌شدگان روستایی همچنان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند که طبق سنوات گذشته به امور درمانی آن‌ها رسیدگی خواهد شد.

دشتی با اعلام اینکه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه بیمه درمانی در سال گذشته به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی پرداخت شده است، گفت: در صورت تأمین اعتبار سایر هزینه‌های درمانی مددجویان تحت حمایت در شش ماهه دوم سال ۹۷ نیز تسویه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان بیمه سلامت به عنوان یک نهاد بیمه‌گر به مددجویان کمیته امداد خدمات مناسب درمانی ارائه خواهد داد، افزود: تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری دفترچه سلامت برای افراد تحت حمایت این نهاد صادر خواهد شد تا بتواننداز مزایای آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌های مناسب برای توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت، پوشش بیمه‌ای آن‌ها است، بیان کرد: با بهره‌مندی خانوار تحت حمایت از خدمات بیمه‌ای، بخش مهمی از مشکلات و گرفتاری‌های آن‌ها برطرف می‌شود.

دشتی به حمایت این نهاد از ۸۰۰ بیمار صعب‌العلاج و زمین‌گیر اشاره کرد و گفت: رسیدگی به امور درمان بیماران تحت حمایت از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است که درصدد هستیم بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران زمین‌گیر را رفع کنیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را سالمندان و افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند، بیان کرد: تلاش داریم با ارائه خدمات درمانی به مددجویان، آن‌ها علاوه بر تحمل درد و رنج بیماری نگرانی دیگری در خصوص تأمین هزینه‌های زندگی نداشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ضمن قدردانی از پزشکان خیر و مراکز درمانی طرف قرارداد کمیته امداد استان اردبیل که همواره یاری‌گر بیماران و مددجویان تحت حمایت این نهاد هستند، اعلام کرد: امیدواریم با یاری خیران و پزشکان نیکوکار بتوانیم بخش قابل توجهی از مشکلات درمانی و دارویی بیماران تحت حمایت را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ح

حدود ۷۰ درصد از مددجویان اردبیل را سالمندان تشکیل می دهند

برچسب ها: بیمه ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.