اعلام جنگ فیلیپین علیه کانادا به خاطر چند تُن زباله!

رئیس‌جمهور فیلیپین به دولت کانادا هشدار داد اگر زباله‌های واردشده به این کشور را پس نگیرد علیه اُتاوا اعلام جنگ می‌کند.

اعلام جنگ فیلیپین علیه کانادا به خاطر چند تُن زباله+به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، «رودریگو دوترته» رئیس‌جمهور فیلیپین به دولت کانادا هشدار داد اگر اُتاوا صد‌ها تُن زباله‌ای که سال‌ها پیش با کشتی وارد مانیل، پایتخت فیلیپین کرد برنگرداند، با این کشور وارد جنگ خواهد شد.

پایگاه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه گزارش داد کانادا بین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۱۰۴، ۱۰۳ کانتینر حاوی ۲۴۵۰ تُن زباله را با کشتی وارد فیلیپین کرد. رودریگو دوترته روز سه‌شنبه به دولت کانادا هشدار داد «بهتر است تا هفته آینده کانادا این زبانه‌ها را (از فیلیپین) خارج کند». وی همچنین در صورت عدم اقدام کانادا در این زمینه تهدید کرد: «ما با آن‌ها وارد جنگ می‌شویم، می‌توانیم از پس آن‌ها بربیاییم».

بنابر این گزارش، این محموله‌های زباله با عنوان پلاستیک قابل بازیافت وارد فیلیپین شده‌اند، اما تحقیقات بازرسان نشان می‌دهد که این کانتینر‌ها که از سوی یک شرکت خصوصی در کانادا ارسال شده بود حاوی زباله‌های غیرقابل بازیافت هستند. گفته می‌شود تعدادی از این کانتینر‌ها همچنان در بندر مانیل قرار دارند.

به نوشته سی‌ان‌ان، هم‌اکنون مسئله زباله در جهان و چگونگی حل این معضل به موضوعی نگران‌کننده تبدیل شده است. طی سال‌های گذشته کشور‌های توسعه‌یافته پسماند‌های قابل‌بازیافت را به‌منظور بازیافت و استفاده مجدد به خارج از کشور منتقل می‌کردند، اما در حال حاضر این روند در حال تغییر است.

رئیس‌جمهور فیلیپین با بیان اینکه «درک نمی‌کنم چرا آن‌ها (کانادا) دارند ما را به زباله‌دانی تبدیل می‌کنند» هشدار داد او شخصاً سوار کشتی می‌شود و زباله‌ها را تحویل کانادایی‌ها خواهد داد و  «زباله‌ها را به خانه برمی‌گرداند».

فیلیپین طی سال‌های گذشته برای بازگرداندن این زباله‌ها به کانادا تلاش زیادی کرده است. «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا پیش‌تر در این‌باره گفته بود: «(اُتاوا) به‌شدت درگیر یافتن راه‌حل است».

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار