رییس کمیسیون برنامه بودجه شورای شهر شیراز:

عوارض و بهای خدمات شهری در شیراز کاهش می‌یابد

لایحه شهرداری شیراز مبنی بر کاهش عوارض و بهای خدمات شهری سال ۱۳۹۸ در شورای اسلامی این شهر، تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدعبدالرزاق موسوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در هشتادو یکمین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز، گفت: این لایحه با هدف رونق بازار مسکن و به پیشنهاد شهرداری شیراز به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: این لایحه به دنبال تشویق انبوه سازان و سرمایه‌گذاران به مشارکت بیشتر در بخش مسکن و رونق بازار مسکن است.

موسوی بیان کرد: این لایحه که به نوعی تشویقی هست، تلاش می‌کند تخفیف‌ها را در قالب کاهش عوارض به شهروندان در تمام طول سال ارائه کند و از تخفیف‌های پایان سال بکاهد تا همه علاقمندان امکان استفاده از ان را در‌طول سال داشته باشد و درامد شهرداری نیز در طول سال محقق شود و موکول به سیاست‌های تخفیقی پایان سال نشود.

وی ادامه داد: اطلاعات این کاهش عوارض در قالب جداول پیشنهادی شهرداری به تصویب رسیده است که اطلاعات آن از طریق پایگاه مصوبات شورای شهر و شهرداری‌های مناطق پس از تایید فرمانداری شیراز قابل دسترسی است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بر اساس این لایحه کاهش عوارض به صورت پلکانی در طول سال برای مودیان محاسبه و اعمال می‌شود.

موسوی گفت: لایحه کاهش عوارض پس از تایید فرمانداری شیراز، قابلیت اجرایی دارد.

در ادامه بررسی طرح اصلاح آیین نامه واگذاری زمین به هیات‌های مذهبی، مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی در دستور کار صحن قرار گرفت که مقرر شد به منظور بررسی کارشناسی لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه شورا ارجاع و اعضا نیز نظرات خود را درباره لایحه در مدت یک هفته به کمیسیون ارائه دهند تا پس از بررسی، نتیجه حاصله برای تصویب به صحن ارائه شود.

شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه طرح کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک این شورا مبنی بر دستورالعمل نحوه‌ی نظارت شورای اسلامی شهر شیراز برعملکرد شهرداری و سازمان‌های مشمول بند ۳۲ماده۸۰قانون شوراها، مشتمل بر هفت ماده و شش تبصره را تصویب کرد.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز پس از بحث و بررسی با طرح ایجاد آرامستان مشاهیر شهر شیراز خارج از آرامستان بهشت احمدی موافقت نکردند.

انتهای پیام/م 

هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار