رئیس رسانه ملی در اختتامیه جشنواره رادیو:

مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد

علی عسکری گفت:پاسخ ما به عنوان ملت ایران استفاده از تحریم‌های آمریکا در جهت فرصت سازی برای رونق تولید در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو با تشکر از مسئولان برگزاری جشنواره رادیو تصریح کرد: از زمانی که رادیو در کشور ما راه‌اندازی شد تا امروز خدمات فرهنگی زیادی را برای ملت ایران به انجام رسانده و همراه و همگام مردم بوده است.

مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد

وی ادامه داد: امروز بیش از ۵۰ شبکه رادیویی ملی و استانی داریم که به آن‌ها افتخار می‌کنیم و این رسانه در طول تحولات تاریخی، بقا و اثرگذاری خود را حفظ کرده است.

رئیس سازمان صداوسیما عنوان کرد: رادیو در سرزمین ما برترین موقعیت را دارد و با رشد پهن‌باند و اینترنت، امروز ایران‌صدا رسانه برتر صداپایه جمهوری اسلامی است که هم فارسی‌زبانان و هم ایرانی‌ها می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی افزود: رادیو با توجه به اهمیت و جایگاهی که امروز پیدا کرده است باید ارزش و کیفیت خود را بالا ببرد. خواهش من این است که با توجه به سطح علمی جامعه، سطح تولیدات نیز ارتقاء یابد و برنامه‌ها بر اساس تحقیقات و دانش باشد و جریان پژوهش و دانش بیش از گذشته در تولیدات مشاهده شود.

دکتر علی عسکری اظهار کرد: همه باید در زمینه رشد و چرخش اندیشه حرکت کنیم. رادیو رسانه‌ای مردمی است و ما به‌دلیل اینکه ارتباط متعامل در رادیو آسان‌تر است، باید این ارتباط تعاملی را با مخاطب مردمی‌بهتر برقرار کنیم. رادیو باید انقلابی باشد، هم از جهت سرعت عمل و چابکی و هم از جهت اندیشه و حرکت در خط‌مشی انقلاب اسلامی.

وی در توصیه‌های دیگری درباره رادیو گفت: رادیو باید مرجعیت خود را حفظ کند که این موضوع، مرهون کیفیت است. رادیو باید گفتمان برتر و رایج ملی را به‌خوبی پیگیری کند و آن را به مخاطب ارائه دهد. دکتر علی عسکری تأکید کرد: رادیو وسیله‌ای برای ارتباط با بدنه اجرایی کشور است و باید تعاملی روان و فعالانه داشته باشد تا بتوانیم در مسیر اهداف عالیه نظام حرکت کنیم.

مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد

رئیس رسانه ملی افزود: رادیو روحی جوانانه دارد و باید جوان‌گرایی کند. ما برای اینکه در آینده هم بتوانیم انسان‌های ارزشمندی در این حوزه داشته باشیم، باید جوانان نخبه و انقلابی را جذب کنیم تا بتوانیم این رسانه را به نسل‌های توانمند و متعهد بعدی تحویل دهیم. دکتر علی عسکری با بیان اینکه رادیو باید در برنامه‌های مختلف، نهاد‌های مردمی را فعال کند، تصریح کرد: همچنان‌که در حادثه سیلی که در برخی استان‌های کشور اتفاق افتاد رادیو در کنار دیگر شبکه‌ها و رسانه‌ها موفق عمل کرد و باید در همین مسیر با قوت حرکت کند.

وی با اشاره به سال رونق تولید گفت: در چند روز گذشته آمریکا اعلام کرد که تحریمی غیر قابل تحمل را بر ما وارد می‌کند؛ بنابراین ما امروز وظیفه خطیری داریم و باید به سمت رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم. در این مسیر، رادیو ملی و استانی ما باید ستادی را ایجاد کند و مشکلات تولید را از طریق این ستاد حل کند.

رئیس رسانه ملی افزود: یکی از وظایف مهم رادیو، تلاش برای افزایش دلبستگی مردم به کالا‌های ایرانی و داخلی است. رادیو، باید بستری برای ارائه دانش و علم و مشاوره به تولیدکنندگان در این زمینه باشد. رئیس سازمان صداوسیما تأکید کرد: این رسانه باید رموز موفقیت کارآفرینان را کشف و آن‌ها را اطلاع‌رسانی کند و همچنین تولیدات مزیت‌دار را در کشور بازشناسی و از برند‌ها حمایت و پشتیبانی نماید.

دکتر علی عسکری تأکید کرد: کار دیگر رادیو این است که از طریق بررسی نظرات و ایده‌های شهروندان، کالا‌های با کیفیت را شناسایی و از آن‌ها حمایت کند.

وی همچنین درباره تصمیم ترامپ درباره به صفر رساندن نفت ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها دستپاچه می‌شوند و تصمیمات عجیبی می‌گیرند تصریح کرد: آمریکا، دو بار شکست راهبردی خورده است و امروز سردرگم است چگونه ملت ایران را شکست دهد و امروز هم می‌گوید از طریق به صفر رساندن نفت این کار را می‌کند که این خیال خام باز هم توسط ملت ایران باطل خواهد شد و شکست سختی خواهند خورد.

مردم ایران تحریم های آمریکا را به فرصتی برای رونق تولید تبدیل خواهند کرد

وی در پایان سخنانش گفت: آن که رو به فروپاشی است، آمریکا و هم‌پیمانان او هستند و جمهوری اسلامی امروز به یک قدرت بزرگ تبدیل شده و این تصمیمات آمریکا، اقتدار ما را در آینده افزون‌تر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

برگزیدگان چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو تقدیر شدند

چهاردهمین جشنواره بین المللی رادیو به خط پایان رسید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
درسته اولش سخت میشه ولی این دغدغه خیلی سال هست که مطرحه، دغدغه اقتصاد وابسته نبودن به نفت
اگر هوشیار باشیم جهش بزرگی برای آینده محسوب می شود.
آخرین اخبار