حدود ۱۶ هزار واحد مسکونی در همدان نیازمند بازسازی

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: در استان ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارند.

حدود 16 هزار واحد مسکنی در همدان نیازمند بازسازیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سردار مهدی فرجی جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» بسیار امیدآفرین و اثرگذار خواهد بود گفت: در استان همدان ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی دارند که به طور کامل تخریب نشده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه بیشتر این منازل به اقشار آسیب پذیر جامعه تعلق دارند ادامه داد: این افراد یا زیر پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی هستند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه طرح «هر مسجد، یک خانه» به دشمن نشان می‌دهد با وجود مشکلات موجود، مردم در کمک به همدیگر در میدان هستند.

فرجی با اشاره به اینکه برخی از مساجد از تمکن مالی لازم برخوردار نیستند و می‌توانند به حد وسع خود در این امر خیر شرکت کنند گفت: هرچند حل این مسأله با اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» با مردم به اشتراک گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، هیأت امنای هر مسجد مطلع خواهد شد که قرار است یک واحد مسکونی در چه نقطه‌ای از کشور و با چه مشخصاتی احداث کند،گفت: البته برخی از مساجد می‌توانند چند خانه احداث کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه با این طرح بار دیگر اثرگذاری فوق‌العاده مساجد مطرح می‌شود گفت: اگر از ظرفیت مسجد و مدارس بتوانیم به خوبی استفاده کنیم، سرعت بازسازی بسیار بیشتر می‌شود.

وی اظهار کرد: با این کار به طور کامل نیز اطلاع‌رسانی می‌شود که هر مسجد بداند چه اقدامی را باید انجام دهد و هیأت امنا، امام جماعت و بسیج وارد کار می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: البته ممکن است که یک مسجد توان احداث یک خانه را نداشته باشد، اما به عنوان مثال می‌تواند برق کشی یک خانه را انجام دهد و این ظرفیت‌ها اعلام می‌شود.

فرجی گفت: اعتماد مردم به مساجد و ائمه جماعات، هیأت امنا مطلوب است که می‌تواند باعث موفقیت طرح خواهد شد.

وی گفت: دشمن در شرایط فعلی که کشور با مشکلاتی مواجه است، تحریم‌های نفتی را شدت بخشیده و معافیت برخی از کشور‌ها را برداشته است تا به ما فشار بیشتری وارد کردند.

فرجی با بیان اینکه اگر این فشار‌ها را در کل کشور تقسیم کنیم کمتر آسیب خواهیم دید و اثرگذاری آن‌ها از بین خواهد رفت،گفت: این طرح اگر به درستی برای مردم تشریح شود به خوبی می‌توانیم آن را اجرا کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای خسارات در سیل اخیر و گستردگی آن در کشور دولت به تنهایی نمی‌تواند از پس جبران آن برآید.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه با توجه به مشکلاتی که در برخی حوزه‌ها وجود دارد نیاز به حضور مردم است افزود: در سطح کشور هرجایی که با مشکل مواجه شدیم، مانند اوایل انقلاب و دفاع مقدس، کار تقسیم شده  در ۳۱ استان انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با اشاره به اینکه وسعت خسارات و تعداد سیل‌زدگان زیاد است تصریح کرد: سیل باعث آسیب به زیرساخت‌ها، مزارع ساختمانی، منازل مسکونی و سایر بخش‌های کشور شده است.

انتهای پیام/د.ا

طرح «هر مسجد، یک خانه» بازسازی مناطق سیل‌زده را تسریع می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار