مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد؛

تردد غیرقانونی، اصلی‌ترین مشکل در حذف مالاریا/ ریشه کنی مالاریا در ایران با امارات قابل مقایسه نیست

گویا گفت: تردد‌های غیرقانونی مشکل بزرگ کشور در اجرای برنامه حذف بیماری مالاریاست.

تردد‌های غیر قانونی، اصلی‌ترین مشکل برای حذف مالاریا/ حذف مالاریا در ایران با امارات قابل مقایسه نیستبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی گویا مدیر بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت صبح امروز در همایش بین‌المللی مالاریا که هم زمان با روز جهانی مالاریا در شهر چابهار برگزار شد، اظهار کرد: سال ۲۰۱۵، ۲۱ کشور متعهد به حدف بیماری مالاریا شدند که از این بین در حال حاضر تنها ۱۰ کشور در این مسیر باقی مانده که سه کشور در میان آنها جمعیتی بالا دارند.

وی افزود: حذف بیماری مالاریا در کشور ۸۰ میلیونی ایران با کشور امارات یک میلیون نفری قابل مقایسه نیست.

گویا تاکید کرد: سال گذشته حدود ۲ میلیون نفر به بیماری مالاریا مبتلا بودند که با این حجم تردد غیر مجاز حذف بیماری مالاریا کاری بزرگ است و به‌طور قطع ایران به این هدف دست پیدا خواهد کرد.

گویا ادامه داد: سه کشور چین مالزی و ایران در حذف بیماری مالاریا مهم هستند، اما ایران برنامه‌ای ۱۰ ساله را برای این هدف در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: تردد‌های غیر قانونی کار ما را با مشکل ایجاد کرده است و حاشیه نشین‌های شهر‌ها و هماهنگی با دیگر کشور‌ها مانند پاکستان و افغانستان انجام و سازمان بهداشت جهانی باید از ما حمایت کنند.

وی گفت: ما نیز تلاش‌های مان باید چندین برابر شود و امیدوارم سال آینده حذف بیماری مالاریا را جشن بگیریم.

انتهای پیام/

اظهارات گویا در مراسم روز جهانی مالاریا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار