طی پیامی مطرح شد؛

فضای سایبری فرصت و تهدیدی پرمخاطره است

رئیس دانشگاه آزاد در پیامی به دومین کنفرانس ملی پدافند سایبری، این حوزه را فرصت و تهدیدی پرمخاطره عنوان کرد.

دانشگاهیان باید در حوزه‏‌های مختلف علمی و فضای سایبری اقدامات هماهنگ مطالعاتی و اثربخش داشته ‏باشندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در پیامی به دومین کنفرانس ملی پدافند سایبری  به تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه اشاره کرد.

متن پیام رئیس دانشگاه آزاد به شرح زیر است:

با حمد و ستایش به محضر باری‌تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌‏اند

پیدایش فناوری اطلاعات و ارتباطات، فرصت‏‌ها و تهدیدهایی را آن‌چنان ایجاد کرده است که در عصر حاضر توجه جدی به پیامدهای رشد سریع این فناوری ضرورت دارد.

در حال حاضر بخش‏‌های عمده‌‏ای از فعالیت‌‏های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و حاکمیتی کشور اعم از فردی و نهادهای دولتی و غیردولتی از طریق فضای سایبری انجام می‌‏شود و لزوم توجه به زیرساخت‏‌های موجود در فضای سایبری اقتضا می‌‏کند، شناخت صحیحی از این فضا ایجاد شود.

فضای سایبری هم فرصت و هم تهدیدی پرمخاطره تلقی می‌‏شود، به‏ طوری که بستر رشد فعالیت در راستای منافع ملی و هم فرصتی برای اقدامات خلاف قانون ایجادشده که می‏‌توان به جرایم سایبری، سایبر تروریسم و تجسس در حریم خصوصی افراد و جنگ سایبری اشاره‏ داشت.

ضرورت و اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور برابر انواع تهدیدها و حملات سایبری، همچنین تقویت این فضا براساس هویت ملی یکی از نکاتی است که جامعه دانشگاهی باید نسبت به آن احساس مسئولیت کند و برای مقابله با مخاطرات این فضا به ویژه در زمینه آموزش همگانی نسبت به شناخت بهتر از فضای سایبری و همچنین تقویت زیرساخت‌های این حوزه اقدامات مؤثری انجام‏ گیرد. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‏‌اند، امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است؛ بنابراین ضرورت دارد دانشگاهیان در حوزه‏‌های مختلف علمی و عرصه فضای سایبری اقدامات هماهنگ مطالعاتی و اثربخش داشته ‏باشند.

با توجه به اهمیت دستیابی به توسعه پایدار، دانشگاه آزاد اسلامی حسب رسالت ذاتی، ظرفیت‏‌های علمی و پژوهشی به تعمیق مفاهیم و شناخت بهتر از فضای سایبری و موضوعات مرتبط با پدافند سایبری اقدامات مؤثری را انجام خواهد داد.

دومین کنفرانس ملی پدافند سایبری که در دانشگاه آزاد واحد مراغه در حال برگزاری است، گام دیگری در راستای مسئولیت دانشگاه در توجه به مشکلات جامعه در این زمینه است و امید می‏‌رود که با نگاه علمی به اهداف تعیین شده و عملی شدن دستاوردهای حاصل از این همایش توجه شود.

از پیشگاه باریتعالی پیشرفت روزافزون و توفیقات مستدام مسئولان محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و متولیان برگزاری این کنفرانس را آرزومندم.

محمدمهدی طهرانچی

انتهای پیام/

ضرورت شناخت صحیح از فضای سایبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار