کره شمالی: به رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی پاسخ خواهیم داد

کمیته احیای صلح کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی وعده داد که به آن پاسخ متقابل نظامی خواهند داد.

کره شمالی: به رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی پاسخ نظامی خواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،کمیته احیای صلح کره شمالی ضمن محکوم کردن رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، اعلام کرد نیرو‌های نظامی این کشور پاسخ متقابلی به این رزمایش خواهند داد.

کمیته احیای صلح کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات کره جنوبی برخلاف روند صلح در شبه جزیره کره عمل می‌کنند. چنین پیمان شکنی ما را به شدت مایوس می‌کند. طبیعتا باد امواج را با خود می‌آورد. در نتیجه تحرکات نظامی مقامات کره جنوبی همراه با مقامات آمریکایی علیه ما برملا شد. پاسخ متناسبی از سوی ارتش ما صورت خواهد گرفت.

مقامات پیونگ یانگ معتقدند که رزمایش نظامی آمریکا و کره جنوبی نقض توافق نظامی مشترک میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سومین نشست مشترک میان دو طرف در ماه سپتامبر گذشته است.

در این توافقنامه نظامی تصریح شده که پیونگ یانگ و سئول یک کمیسیون نظامی مشترک را به منظور افزایش اعتماد متقابل تشکیل داده و بر مبنای این توافق اقدام به ایجاد منطقه‌ای در نواحی مرزی دریای زرد و دریای ژاپن کرده که در آن‌ها رزمایش نظامی صورت نگیرد.

پیش از این پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا و وزیر دفاع کره جنوبی یادآور شدند که رزمایش نظامی مشترک به عنوان بخشی از اقدامات دو طرف به منظور کاهش تنش و نیز حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به خلع سلاح کامل هسته‌ای شبه جزیره کره در نهایت به روشی کاملا تائید شده انجام می‌گیرد.

رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن از روز دوشنبه هفته جاری آغاز شده است. نیرو‌های نظامی استرالیا نیز قرار است در این رزمایش مشترک حضور یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار