پوتین: خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نیازمند اعتمادسازی است

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد کره شمالی برای تکمیل فرایند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره نیازمند دریافت تضمین‌هایی در خصوص حفظ حاکمیت و امنیت خود است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری پس از دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد کره شمالی برای تکمیل فرایند خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره نیازمند دریافت تضمین‌هایی در خصوص حفظ حاکمیت و امنیت خود است. ما باید اولین گام را برای بازگرداندن اعتماد به کره شمالی در سطح جهانی برداریم و این کار شدنی است.

او افزود: تضمین‌های لازم در خصوص حفظ حاکمیت کره شمالی تنها از طریق پایبندی به قوانین بین‌المللی محقق خواهد شد.

رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز خرسندی از نتایج دیدار خود با رهبر کره شمالی تأکید کرد: ما همگی از نتایج این گفتگوها رضایت کامل داریم. رئیس کیم جون اون فردی کاملا روشن است که همین مسئله باعث شد درباره همه موضوعاتی که در دستور کار بود، گفتگوهای آزادی داشته باشیم.

پوتین افزود: در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی، تحریم‌های سازمان ملل متحد و ایالات متحده گفتگو کردیم و محور مذاکرات خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره بود.

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد: پایبندی به قوانین بین‌المللی تنها راهی است که برای حل بحران شبه جزیره کره وجود دارد و طبق قوانین بین‌المللی این مسئله می‌تواند از طریق احترام متقابل به حقوق یکدیگر به خوبی حل شود.

او با اشاره به اینکه نتایج نشست اخیر با رهبر کره شمالی را با آمریکا و چین در میان خواهد گذاشت، تأکید کرد: کیم جون اون شخصا از ما خواسته که طرف آمریکایی را از مواضع او مطلع کنیم.

این نخستین دیدار میان سران دو کشور کره شمالی و روسیه از زمان کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی است که هشت سال پیش با دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر وقت روسیه دیدار کرد. روسیه به عنوان متحد تاریخی کره شمالی روابط دوستانه‌ای با این کشور دارد و به ویژه کمک‌های غذایی به این کشور می‌رساند.

سفر کیم جونگ اون به روسیه کمتر از دو ماه پس از دومین دیدار وی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا انجام می‌شود که بدون دستیابی به توافقی درباره خلع سلاح شبه‌جزیره کره در هانوی، پایتخت ویتنام پایان یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار