در جلسه اقتصاد مقاومتی قم عنوان شد؛

شرایط آزاردهنده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قم

حجت‌الاسلام ذوالنورگفت:سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قم به حدی آزاردهنده است که سرمایه‌گذار،سرمایه خود را در جای دیگر هزینه می کند.

شرایط آزاردهنده سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی روز پنجشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی قم که در سالن جلسات استانداری برگزار شد با اشاره به همکاری نکردن بانک‌ها در زمینه رونق تولید در استان اظهار کرد: متأسفانه مصوبات اقتصادی استان با سخت‌گیری بانک‌های عامل روی زمین‌مانده و به مرحله اجرا نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه ظرفیت گردشگری استان مغفول واقع شده است، تصریح کرد: احداث زیرساخت‌های لازم برای توسعه مبحث گردشگری به‌دلیل سخت‌گیری و کارشکنی بانک‌ها و دیگر قوانین سخت‌گیرانه استانی روی زمین مانده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد: روند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری قم به حدی آزاردهنده است که سرمایه‌گذاران در نهایت ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در بخش‌ها و یا شهری دیگر هزینه کنند.

وی پیگیری مضاعف برای رونق تولید را موردتوجه قرار داد و افزود: تصویب صرف تسهیلات بانکی گرهی از مشکلات استان باز نمی‌کند بلکه باید جذب و پرداخت نهایی تسهیلات به صورت جدی دنبال و پیگیری شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت بالای اقتصادی دریاچه نمک اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت نمک دریاچه نمک بهترین مسیر قم است، اما در زمینه گردشگری روند کارشناسی‌ها نشان از این داشته که قم بهترین راهکار موجود نبوده و نباید بیت‌المال در این بخش بی‌جهت هدر رود.

احمد امیرآبادی خاطرنشان کرد: بسیاری از برنامه‌های راهبردی قم در مبحث اقتصاد مقاومتی مانند ایجاد راه دسترسی به دریاچه نمک، راه‌آهن قم- قزوین، فرودگاه و برخی محور‌های دیگر علی‌رغم اینکه ردیف بودجه داشته، اما در عمل بودجه عملیاتی ندارد.

وی ادامه داد: متأسفانه مسئولان استان برخی راهبرد‌های اقتصادی را تصویب و دنبال می‌کنند که عملاً دولت توان پرداخت اعتباری به آن‌ها را ندارد.

انتهای پیام/ش

مشکلات سرمایه گذاری در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار