تحصیل بیش از ۱۲۵ دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه رازی

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی به تحصیل بیش از ۱۲۵ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کیومرث زرافشانی مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی با اشاره به تحصیل بیش از ۱۲۵ دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه، گفت : زبان فارسی زبان دوم دانشجویان غیرایرانی در این دانشگاه است و کلاس‌های آموزش زبان فارسی برای این دانشجویان در حال برگزاری است.

وی گفت : یکی از مطالبات دانشجویان غیرایرانی این است که فرآیند اخذ شهریه در دانشگاه رازی برای آن‌ها به ریال محاسبه شود نه به دلار که این مسأله در حال پیگیری است.

وی گفت: تلاش خواهیم کرد تا از سال آینده، شهریه دانشجویان غیرایرانی به ریال محاسبه شود تا این دانشجویان، با کیفیت و با انگیزه بالا به ادامه تحصیل بپردازند.

وی در ادامه با بیان اینکه برگزاری اردو برای دانشجویان غیرایرانی یکی از وظایف دفتر همکاری‌های بین‌المل دانشگاه رازی است، گفت: در این راستا برگزاری ۲ اردو در ساتیاری و جزیره کیش برای دانشجویان غیرایرانی دانشگاه رازی در روز‌های آینده در دستور کار قرار دارد.

مدیر دفتر همکاری‌های بین‌الملل دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه از راه اندازی دفتر نمایندگی کنسولگری غرب کشور در دانشگاه رازی خبر داد و افزود: از این پس دانشجویان غیرایرانی برای انجام کار‌های اقامت، ورود، خروج، تمدید، امور کنسولی و سایر نیازی به مراجعه به تهران ندارند و تمامی این موارد در دانشگاه رازی انجام خواهد شد.

وی گفت: این مرکز اکنون در حال آماده‌سازی است و بعد از ماه مبارک رمضان، با حضور هیأتی از تهران افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تولد ۲۰ نوزاد غیرایرانی در مدت فعالیت دفتر همکاری‌های بین الملل دانشگاه رازی گفت: رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی مدارس جهت تحصیل فرزندان دانشجویان غیرایرانی در استان کرمانشاه در حال انجام است.

زرافشانی بیان کرد: به زودی به دعوت رایزن فرهنگی دفتر همکاری‌های بین‌الملل، جلسه‌ای در تهران خواهیم داشت و دو هدف کلی را دنبال خواهیم کرد، بر این اساس بحث بورسیه‌ها را پیگیری می‌کنیم تا حداکثر بهره را از دانشجویان غیرایرانی شاغل در عراق و گرمیان ببریم.

وی اضافه کرد: همچنین بحث ' ابتعاث' را با جدیت پیگیری خواهیم کرد تا نام دانشگاه رازی در لیست وزارت علوم عراق اضافه شود.

وی از فعالیت ' سامانه سجاد' نیز خبر داد و گفت: از روز شنبه هفتم اردیبهشت، تمام کار‌های اداری و درخواست‌های کنسولی دانشجویان غیرایرانی از طریق این سامانه انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به دفتر نیست.

 

 

انتهای پیام/د

زبان فارسی زبان دوم دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه رازی است

 

برچسب ها: فرهنگیان ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار