چند پالایشگاه آلمان و لهستان خرید نفت از روسیه را متوقف کردند

لهستان و آلمان واردات نفت از روسیه را از طریق یکی از خطوط لوله عمده این کشور متوقف و علت آن را نگرانی‌ها در خصوص کیفیت پایین ذکر کرده‌اند.

چند پالایشگاه آلمان و لهستان خرید نفت از روسیه را متوقف کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لهستان و آلمان واردات نفت از روسیه را از طریق یکی از خطوط لوله عمده این کشور متوقف کرده و علت آن را نگرانی‌ها در خصوص کیفیت پایین ذکر کرده اند. خبرگزاری رویترز نوشت این اقدام به شروع یک بحران نادر بر سر عرضه نفت از سوی دومین صادرکننده بزرگ نفت خام جهان منجر شده است.

توقف واردات نفت از طریق خط لوله دروژبا (Druzhba) می‌تواند به ادعا‌های حقوقی دیگر خریداران غربی نفت علیه شرکت‌های روسی عرضه کننده نفت خام و تلاش برای دریافت غرامت از شرکت ترانس نفت روسیه منجر شود که انحصار خطوط لوله این کشور را در دست دارد. توقف واردات نفت از این خط لوله باعث شده است یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های تامین نفت پالایشگاه‌های لهستانی از دسترس خارج شود. در این وضعیت مسیر‌های جایگزین هم نمی‌توانند نیاز پالایشگاه‌ها را به طور کامل پوشش بدهند.

مسئله کیفیت نفت باعث شد روز پنجشنبه بهای جهانی نفت برای نخستین بار طی سال جاری به بالاتر از هفتاد و پنج دلار در هر بشکه برود. روسیه اعلام کرد از بیست و نهم آوریل نفت تمیز خود را مجددا از طریق خط لوله دروژبا به اروپا ارسال می‌کند.

دروژبا به معنای دوستی می‌تواند روزانه یک میلیون بشکه نفت یا یک درصد کل تقاضای جهانی را پوشش دهد. به گفته منابع تجاری و همچنین بر اساس محاسبات رویترز، حجم کل صادرات تعلیق شده نفتی روسیه بر سر مسئله کیفیت حدود هفتصد هزار بشکه است. تعلیق واردات نفت از طریق بلاروس و لهستان بر پالایشگاه‌های واقع در آلمان نیز تاثیر می‌گذارد.

دو منبع آشنا مدعی شدند جمهوری چک نیز واردات نفت خام خود را از طریق این خط لوله متوقف کرده است. معمولا شرکت‌های پالایشگاهی به اندازه سه روز نفت ذخیره در اختیار دارند تا به فعالیت‌های آن‌ها بر اثر تحولات این چنینی متوقف نشود.

مسئله کیفیت نفت تولیدی روسیه هفته گذشته و زمانی مطرح شد که یک تولیدکننده نامشخص نفت در روسیه، نفت تولیدی خود را با کلر طبیعی ترکیب کرد که به منظور تقویت تولید نفت به کار می‌رود، اما لازم است پیش از صادرات نفت از آن جدا شود چرا که می‌تواند تجهیزات تولیدی را نابود کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار