پلمپ ۵ واحد زنده فروشی مرغ و یک واحد قصابی در بابلسر

مسئول اداره دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار از پلمپ ۵ واحد زنده فروشی مرغ و قصابی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کریم پور مسئول اداره دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان با انجام بازرسی‌های ادواری از مراکز عرضه مرغ، ضمن برخورد با متصدیان ۴ واحد صنفی به دلیل زنده فروشی و کشتار غیر مجاز پرونده این واحد‌های متخلف را به مراجع قضایی ارسال کردند.
 
وی افزود: در این راستا متصدی ۴ واحد عرضه مرغ زنده که به تذکرات کتبی و شفاهی ماموران دامپزشکی بی توجه بودند به مراجع قضایی معرفی و واحد‌های صنفی این ۴ مرکز عرضه غیر مجاز پلمپ شد.
 
کریم پور گفت: بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام (زئونوزها) گفت: اکثر بیماری‌های مشترک انسان و دام در اثر استفاده از فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در جامعه انتقال می‌یابد.
 
مسئول اداره دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار به پلمپ یک واحد قصابی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: یک واحد قصابی در فریدونکنار که خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی بصورت غیر مجاز اقدام به کشتار دام می‌کرد شناسایی و ضمن ارجاع پرونده متصدی این واحد صنفی به مراجع قضایی از ادامه فعالیت آن جلوگیری بعمل آمد.
 
وی گفت: پرونده این متخلف جهت برخورد قضایی به دادستانی شهرستان ارجاع و واحد یاد شده پلمپ شد.
 
مسئول اداره دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار افزود: از وظایف دامپزشکی پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های بین انسان و حیوان است که این کار با انجام عملیات واکسیناسیون جمعیت دامی و نظارت برفرآورده‌های خام دامی و ضبط و معدوم کردن فرآورده‌های آلوده و غیر قابل مصرف انجام می‌پذیرد.
 
وی از شهروندان خواست تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده با مراجعه به مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی و با توجه به برچسب محصول نسبت به خرید مواد خام دامی اقدام کنند.
 
کریم پور گفت: هرگونه کشتار دام و طیور در خارج از کشتارگاه، غیر مجاز بوده و به دلیل افزایش آلودگی معابر و همچنین انتشار بیماری‌های عفونی دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/آ
 


ممنوعیت کشتار مرغ در خارج از کشتارگاه صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار