پاکسازی جزیره خارگو به مناسبت روز زمین پاک و روز ملی خلیج فارس

همزمان با هفته زمین پاک و همچنین به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس جزیره خارگو با حضور حداکثری خانواده‌ها پاکسازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خارگ گفت: برنامه پاکسازی جزیره خارگو با استقبال خانواده‌ها برگزار شد.

مرتضی مخلوعی افزود: هدر رفت انرژی و استفاده از افراد برای جمع‌آوری زباله، تنها بخش کوچکی از پیامد‌ها و مشکلات رها کردن زباله در محیط زیست است و نکته اصلی این است که از این آلودگی‌ها جلوگیری شود.

وی، هدف از اجرای برنامه پاکسازی را فرهنگسازی به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و دعوت همگانی از مردم برای جلوگیری از ریختن زباله در حریم راه‌ها، جاده‌ها، شهرها و مناطق حفاظت شده و گردشگری بوده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خارگ از مردم خواست از ریختن هر نوع زباله در هنگام تفریح در طبیعت خودداری کنند و زباله‌های سفر خود را داخل کیسه‌های مخصوص داخل خودرو نگهداری، و با رسیدن به نزدیک‌ترین سطل، زباله را در مخازن ویژه تخلیه کنند.

 مخلوعی گفت: جامعه نیازمند تغییر نگرش‌ها در حفظ محیط زیست و کاهش زباله است و در این بین باید مردم و به ویژه رسانه‌ها کمک‌کار ما باشند.

انتهای پیام/ک

پاکسازی جزیره خارگو

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.