عملیات ریل گذاری پروژه راه آهن اردبیل - میانه

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: عملیات روسازی و ریل گذاری پروژه راه آهن اردبیل - میانه از اواسط امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن میانه - اردبیل گفت: مصمم هستیم طبق وعده‌ای که داده شده، تا پایان سالجاری عملیات زیرسازی مسیر پروژه را که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را به اتمام برسانیم و از مهرماه امسال عملیات روسازی و ریل گذاری مسیر زیرسازی شده را آغاز کنیم.
وی افزود: با تلاش استاندار اردبیل، اعتبارات پروژه راه آهن میانه - اردبیل بموقع و حتی پیش از موعد مقرر تامین شده است و مشکلی درباره نقدینگی اجرای این پروژه نداریم و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه تزریق اعتبارات انجام می‌شود.

خطیبی تصریح کرد: تامین اعتبارات و نقدینگی پروژه راه آهن میانه - اردبیل در شرایط تورمی کشور امتیاز مهمی است و چنین شرایطی را در هیچ یک از محور‌های در حال اجرای کشور نداریم و این در حالی است که مطالبات پیمانکاران پروژه‌های مشابه در قالب اوراق مشارکت و ... پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه بدلیل شرایط جوی و برودت هوا در سال گذشته و بارش‌های اوایل امسال در اجرای پروژه تاخیر به وجود آمد، گفت: برنامه ریزی لازم برای جبران عقب ماندگی‌های بوجود آمده انجام گرفت و با پیمانکاران و مشاوران صحبت شد و امیدواریم با پیگیری‌های جدی مسئولان استان و همکاران ما در شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور، این پروژه طبق زمانبندی خود پیش برود.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: پیمانکاران و مجریان هر یک از قطعات باید تمام تلاش خود را برای سرعت بخشیدن به کار به دلیل محدودیت فصل کاری در استان، عمل به تعهد خود و تکمیل قطعات در زمان بندی مشخص شده به کار گیرند و در این خصوص هیچ توجیهی قابل قبول نخواهد بود.

خطیبی در بازدید از قطعه ۲ پروژه راه آهن میانه اردبیل افزود: ۸۴ درصد از تونل‌های این قطعه بازگشایی شده است و تا پایان خردادماه سال جاری فعالیت‌های اجرایی ۸ کیلومتر از ۱۱ کیلومتر و نیز تونل ۶ اصلی به طول ۱۲۰۰ متر به پایان می‌رسد.

بهروز ندائی، معاون استاندار اردبیل نیز گفت:️ عملیات اجرایی در همه قطعات و زیرسازی پروژه طبق زمان بندی باید تکمیل شود و عقب ماندگی ناشی از برودت هوا در فصل زمستان گذشته و بارندگی‌های اوایل امسال ظرف دوماه آینده جبران شود.

وی افزود:براساس برنامه زمانبندی، تا پایان سال جاری زیرسازی‌های پروژه راه آهن اردبیل - میانه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ع

تامین اعتبار پروژه راه آهن اردبیل- میانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.