وجود طرح‌های آبخیزداری در دهاقان به شدت احساس می‌شود

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس گفت:وجود طرح‌های آبخیزداری در دهاقان به شدت احساس می‌شود و در چنین مواقعی اهمیت آن‌ها بیشتر احساس می‌شود که باید حتما اجرا شوند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی دیروز با حضور در جلسه شورای اداری دهاقان اظهار داشت: کینه ورزی ترامپ نسبت به ایران و تروریست نامیدن سپاه را محکوم می‌کنیم چرا که او تمام معاهدات را از بین می‌برد؛ داعش را آمریکا به وجود آورد و سپاه با داعش مقابله داشته است و مجلس و مردم یکپارچه از سپاه حمایت کردند.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی مدیریت را مانع سیل در دهاقان دانست و افزود: در ابتدای سال بارندگی در سطح کشور مسائل دردناکی را به همراه داشت و دهاقان هم بیشترین بارندگی استان را داشت، اما به همت فرماندار و ادارات مدیریت خوبی شد، مسؤولان برخی روز‌ها حتی ۴۸ ساعت نخوابیدند تا جلوی خسارات را بگیرند در غیر این صورت سیل در دهاقان جاری می‌شد، اما کمترین خسارات را در دهاقان داشتیم.

وی اذعان کرد: وجود طرح‌های آبخیزداری در دهاقان به شدت احساس می‌شود و در چنین مواقعی اهمیت آن‌ها بیشتر احساس می‌شود که باید حتما اجرا شوند و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی پیگیر این موضوع هستند.

محمودی با بیان اینکه رودخانه دهاقان زاینده‌رود را زنده کرد، تصریح کرد: رودخانه شور دهاقان پس از سال‌ها خشکسالی به سبب بارندگی‌ها جاری شد و سبب پر آب شدان زاینده‌رود و گاوخونی شد و کشاورزان اصفهانی آب زاینده رود را از رودخانه شور دهاقان می‌دانند در حالی‌که خود شهرستان دهاقان کمترین بهره را از آن بردند و آب هم‌چنان از دهاقان خارج و به زاینده‌رود می‌رسد.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته تصویب شد در صورتی‌که این قانون علیه برخی نمایندگان بازنشسته شد و هدف این قانون دفاع از جوانان بود که انقلاب را احیا کردند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه بین المجالسی سالی ۲ بار برگزار می‌شود و این بار در قطر بود، ۱۵ نفر عضو دارد و من در آنجا از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران برای اعضا سخن گفتم که در بخش بهداشت و درمان خوش درخشیده‌ایم و جایگاه خوبی داریم.

محمودی از قرار گرفتن طرح فاضلاب شهرستان دهاقان در ردیف ملی خبر داد و گفت: طرح فاضلاب شهرستان دهاقان در ردیف ملی قرار گرفت که اتفاق خوبی بود و از مدیریت آبفای استان تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: زیر گذر ورودی دهاقان فردا در جلسه کاری تهران مطرح خواهد شد، آسفالت جاده شهرضا به مبارکه نیز در دستور کار قرار دارد.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:، اما اشتغال از هر چیزی مهم‌تر بوده و کمیته گردشگری در جذب تسهیلات روستایی رتبه نخست را دارد و سهمیه بانک سینا هم تمام شد، ولی باید تلاش بیشتری شود و بروکراسی‌های اداری کنار رود و از بارندگی‌ها، آب روان و فضای سبز دهاقان در جذب گردشگر استفاده کنیم.

وی دانشگاه‌های قارچی با نیروی بی‌مهارت را عامل بیکاری دانست و اعلام کرد: دانشگاه‌های قارچی افراد تحصیل کرده بی مهارت پرورش داده در صورتی‌که گلخانه داران دهاقان از نبود نیروی کار گلایه‌مند هستند و نمی‌توانند از اتباع بیگانه استفاده کنند و دانشگاه‌ها باید نیروی بامهارت تحویل دهند.

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای اداری دهاقان

برچسب ها: نمایندگان مجلس ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.