رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

بخش کشاورزی رکن اصلی تحقق رونق تولید در کشور است

پورمیدانی گفت:بخش کشاورزی رکن اصلی تحقق رونق تولید در کشور است که می‌تواند اقتصاد ملی را در برابر فشار‌های خارجی بیمه کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،عباس پورمیدانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: به طور کلی، بخش کشاورزی رکن اصلی تحقق رونق تولید در کشور است که می‌تواند اقتصاد ملی را در برابر فشار‌های خارجی بیمه کند.

وی ادامه داد:خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی، همواره به عنوان یک راهبرد مهم مورد توجه مسئولان کشور بوده، اما این موضوع در سال رونق تولید اهمیت مضاعفی یافته است و همه امکانات بخش کشاورزی برای تحقق این راهبرد، بسیج خواهد شد.

وی افزود:داشتن کشاورزی پیشرفته و تولید محصولات غذایی مورد نیاز جامعه، لازمه توسعه پایدار کشور است و در همین رابطه بخش کشاورزی در سال رونق تولید محوریت تحقق این شعار را برعهده دارد.

وی افزود:اما مسئولان،کارشناسان و بهره برداران این حوزه با تمام توان خود برای بی اثر کردن این فشار‌ها و خودکفایی در تولید محصولات غذایی مورد نیاز جامعه تلاش می‌کنند و تاکنون نقش بسزایی در تامین مایحتاج مردم با وجود تحریم‌های شدید، ایفا کرده اند و با قدرت به این مسیر ادامه می‌دهند

پورمیدانی گفت: دشمنان همواره به دنبال ایجاد فشار بر ملت ایران هستند و برای رسیدن به اهداف شوم خود، بخش کشاورزی را که با امنیت غذایی مردم سر کار دارد مورد تحریم قرار دادند.

وی ادامه داد:بخش کشاورزی در سال رونق تولید نه تنها به دنبال پاسخگویی کامل به نیاز‌های غذایی کشور است، بلکه تلاش می‌کند با گسترش سطح توانمندی‌های خود و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، در بازار‌های بین المللی حضوری فعال داشته باشد و نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

سال ۱۳۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «رونق تولید» نامگذاری شده است.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می‌باشد؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت شامل ۱۷ هزار و ۵۳۱ هکتار کشت جو، پنج هزار و ۶۷۵ هکتار کشت گندم آبی، دو هزار و ۳۴۶ هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی اختصاص یافته است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۲۰۸ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.

بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

انتهای پیام /ح

امنیت غذایی مهمترین ثمره رونق تولید دربخش کشاورزی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.