معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی:

نام خلیج فارس در تمام متون قدیمی ذکر شده است

علیزاده گفت: باید نام جعلی خلیج عربی از بین برود، زیرا در تمام متون قدیمی هم به خلیج فارس اشاره شده است.

نام خلیج فارس در تمام متون قدیمی ذکر شده استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در نشست خبری سیزدهمین همایش ملی، علمی و فرهنگی خلیج فارس که ظهر امروز در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به تاسیس فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار کرد: این فعالیت‌ها مبتنی بر نیاز و مطالعات بین بخشی بوده‌اند و در بسیاری از مراکز و نهاد‌ها وجود دارد.

تمرکز جهاد دانشگاهی در برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی

وی ادامه داد: عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی پژوهش محور و مطالعه محور هستند و سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بر برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی تمرکز دارد و بر همین اساس انتشار جهاد دانشگاهی در حال پیگیری جشنواره کتاب سال است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیاز سنجی اهمیت بسیاری دارد، گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی تاثیر به‌سزایی دارد و بر اساس همین فعالیت‌ها اقدامات خوبی انجام گرفته‌ است.

علیزاده تصریح کرد: مبنای فعالیت‌های مرکز گردشگری علمی فرهنگی برپایه علم و دانش است و با پیشینه تحقیقاتی موضوع خلیج فارس را به عنوان محور برگزاری همایش ملی با پیشینه ۱۳ ساله انتخاب کرده است.

نباید به خلیج فارس به عنوان یک فضای زیست محیطی نگاه شود

وی با بیان اینکه به خلیج فارس نباید به عنوان یک فضای زیست محیطی نگاه شود، اظهار کرد: همایش ملی خلیج فارس در ۱۳ دوره و با محوریت توجه به خلیج فارس برگزار می‌شود و به دنبال این هستیم تا نام جعلی خلیج عربی از بین برود، زیرا در تمام متون قدیمی هم به خلیج فارس اشاره شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: البته فارق از نام خلیج فارس باید به خلیج فارس به عنوان یک رویداد ملی توجه داشته باشیم و یکی از پیشنهادات ما این بود که موضوع خلیج فارس در طول یک سال تعریف شود.

علیزاده تصریح کرد: تولید محتوا‌های خوب در این همایش اهمیت بسیاری دارد و محتوای مقالات شرکت کننده چاپ می‌شوند، ما آمادگی داریم تا به تمام مراکز، سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها در راستای توجه به خلیج فارس کمک کنیم.

خلیج فارس همیشه مزین به نام فارس بوده است

همچنین در ادامه مراسم رحیم یعقوب‌زاده رئیس مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران اظهار کرد: خلیج فارس همیشه مزین به نام فارس بوده است و مستندات تاریخی هم این موضوع را تایید می‌کنند.

وی ادامه داد: از دوره ششم برگزاری این همایش تاکید ما توجه به ظرفیت‌ها و معرفی توانمندی‌های خلیج فارس بوده است.

یعقوب زاده یادآوری کرد: طی ۱۳ دوره از برگزاری این همایش تعداد ۴ هزار و ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار