در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اولین واکنش رئیس دانشگاه آزاد به تغییرات آئین نامه انضباطی دانشجویان

طهرانچی با اشاره به فضای مجازی و حریم شخصی دانشجویان، درباره تغییرات آئین نامه انضباطی دانشجویان توضیحاتی داد.

حق ورود به حوزه شخصی افراد را نداریم/محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آیین نامه جدید انضباطی که برای دانشجویان صادر شده است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد به دو حیطه  مهم توجه می‌کند یکی حوزه فضای مجازی که کاملا شخصی است و دیگری حوزه‌ی گروهی و دانشگاهی که این موضوع دیگر شخصی نیست و به صورت جمعی اداره می‌شود.

وی درباره فضای مجازی و حریم شخصی دانشجویان بیان کرد: ما حق ورود به حوزه شخصی افراد را نداریم و نمی‌توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم.

طهرانچی درباره فضای گروهی اظهار کرد: گاهی اوقات دانشجویان یک کلاس  برنامه مشترکی را  در فضای مجازی تشکیل می‌دهند که این موضوع دیگر شخصی نیست و دانشگاه در آن دخالت می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه فناوری باید به حوزه آموزش وارد شود اظهار کرد: ورود فناوری به دروس دانشگاه و محیط درسی لازم است و باید در کنار کلاس حقیقی کلاس مجازی هم برگزار شود.

حریم کلاس مجازی را مشروعیت بخشیده‌ایم

وی ادامه داد: همکاری تعدادی از دانشجویان با یکدیگر از حوزه شخصی جدا است و مجموعه دانشگاه هیچ کاری به صفحه شخصی دانشجویان در فضای مجازی ندارد.

طهرانچی با اشاره به کلاس درس عمومی و مجازی گفت: در جایی که استاد و سایر دانشجویان حضور دارند دیگر بحث شخصی معنایی ندارد زیرا گروهی خاص با یکدیگر فعالیت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: ما حریم کلاس مجازی را مشروعیت بخشیده‌ایم و آن را قبول داریم و در این مورد قوانین انضباطی جاری و ساری است.

وی درباره پرتال شخصی دانشجویان گفت: دانشجویان می‌توانند در صفحات شخصی خود با هر چهره، کار یا وظیفه شخصی ظاهر شوند و شخصیت فردی مستقلی بیرون از دانشگاه داشته باشند، اما اگر زمانی هویت جمعی و کلاس درسی  ایجاد شد حتی در فضای مجازی هم دانشجویان باید مطابق با قوانین  انظباطی دانشگاه عمل کنند، زیرا فضای مجازی درسی جدا از فضای حقیقی نیست و مسئولان باید این دو حوزه را از یکدیگر جدا کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر منوچهر جفره
۱۵:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دانشجویان با تشکیل گروههای تلگرامی اساتید را تحت فشار برای نمره بیشتر قرار میدهند دانشگاه آزاد تاکنون چندکمیته انظباطی برای این دانشجویان که در فضای مجازی علیه اساتید نشراکاذیب افترا و توهین میکنند تشکیل داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
دمت گرم
آخرین اخبار