وزارت دفاع ترکیه از مبارزه با گروه‌های تروریستی در داخل و خارج از این کشور خبر داد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور در داخل و خارج به مبارزات خود با گروه‌های تروریستی فتو، دموکراتیک سوریه، پ‌ک‌ک، اتحاد جوامع کردستان و داعش در عراق و سوریه ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع ترکیه از مبارزه با گروه‌های تروریستی در داخل و خارج از این کشور خبر دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرهنگ تامر زنجیر، سخنگوی وزارت دفاع ترکیه گفت نیرو‌های مسلح ترکیه در داخل و خارج از کشور به مبارزات خود با گروه‌های تروریستی فتو (فتح اله گولن)، حزب اتحاد موسوم به دموکراتیک (سوریه)، یگان‌های مدافع خلق، پ‌ک‌ک و اتحاد جوامع کردستان (ک ج ک) و داعش در عراق و سوریه ادامه می‌دهد.

وی همچنین اعلام کرد در عملیات هوایی ارتش ترکیه به منطقه زاپ در شمال عراق ۱۴ تروریست پ‌ک‌ک کشته شدند.

سرهنگ تامر زنجیر افزود از ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۵ تا کنون ۱۵ هزار و ۹۷ تروریست پ‌ک‌ک کشته شده اند. ۷ هزار و ۸۸۵ نفر از اعضای پ‌ک‌ک در خارج از مرز‌های ترکیه کشته شده اند.

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه ادامه داد: «۵۲ درصد تروریست‌ها در خارج از کشور بودند. از چهارم آوریل تا کنون ۱۵۴ تروریست پ‌ک‌ک و اتحاد جوامع کردستان کشته شدند.»

تامر زنجیر گفت: «بعد از کودتای نافرجام گروه فتو تاکنون ۱۶ هزار و ۵۴۰ پرسنل ارتش تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند و اخراج شدند.»

۶ هزار و ۱۵۴ پرسنل ارتش نیز در حال محاکمه هستند. بعد از آ‎غاز عملیات علیه داعش از ۲۴ آگوست ۲۰۱۶ تا کنون بیش از ۳ هزار تروریست داعشی کشته شدند و در منطقه سپر فرات (جرابلس، عزاز و الباب) تدابیر امنیتی اتخاد و امنیت برقرار شده است.

۳۲۲ هزار و ۷۶۲ نفر سوری پناهنده به ترکیه داوطلبانه به مناطق امن باز گشته اند.

سخنگوی وزارت دفاع ترکیه همچنین افزود دولت ترکیه با تکیه به حق دفاع از خود بر اساس حقوق بین المللی در عملیات برونمرزی در خاک سوریه ۴ هزار ۶۱۲ تروریست حزب اتحاد موسوم به دموکراتیک و یگان‌های مدافع خلق را کشته و امنیت منطقه عفرین را تامین و حفظ کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۲۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
جناب سرهنگ تامر زنجیر: چرا با تروریستهای داخلی و خارجی واقع در مرزهایتان مبارزه می کنید؟؟ آیا خیلی علاقمند هستید که هیئت حاکمه آمریکا شما را هم مانند سپاه پاسداران ایران در لیست سیاه تروریستهای جهان اعلام کند و کشورتان را با این بهانه تحریم کند؟؟
آخرین اخبار