تغییر محل قرارگیری سنسور اثر انگشت در گوشی‌های شیائومی

شیائومی از احتمال بازگشت حسگر اثر انگشت روی نمایشگر و جابه‌جایی این سنسور روی گوشی‌های هوشمند خود خبر داد.

تفییر محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در گوشی‌های شیائومیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حسگر یا همان اسکنر اثر انگشت امروزه به ویژگی عمومی در تمامی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و تقریبا تمامی شرکت‌های سازنده تلفن‌های همراه در جهان این ویژگی را روی دستگاه‌های خود ایجاد می‌کنند. در واقع به طور کلی حسگر اثر انگشت به نوعی استاندارد در تلفن‌های همراه هوشمند مبدل گشته است.

بزرگ‌ترین تفاوت گوشی‌های مختلف در زمینه سنسور اثر انگشت محل قرار گیری آن است. از این نظر می‌توان تمامی گوشی‌های دارای این سنسور را به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته‌ای که حسگر روی نمایشگر قرار دارد و دسته‌ای دیگر که حسگر اثر انگشت در پشت گوشی است. هر دوسته عملکردی مشابه دارند و از این نظر با هم تفاوتی ندارند.

حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش اغلب روی گوشی‌های مجهز به نمایشگر OLED وجود دارد و به عدم وجود این نمایشگر روی تمامی تلفن‌های همراه و گران بودن افزودن این سنسور روی نمایشگر‌های LCD بسیاری از سازندگان ترجیح می‌دهند آن را پشت و روی بدنه قرار دهند.

حال یک شرکت فناوری با نام Fortsense موفق شده است که حسگر اثر انگشت را با هزینه‌ای مناسب با نمایشگر‌های LCD نیز هماهنگ سازد. شیائومی با استقبال از این فناوری جدید، گفت: «چنین ویژگی به ما امکان می‌دهد تا با هزینه‌ای مناسب و بدون نیاز به افزایش قابل توجه قیمت گوشی‌های هوشمند شیائومی، حسگر اثر انگشت روی نمایشگر ایجاد کنیم.» شیائومی احتمالا از اوایل سال ۲۰۲۰ این ویژگی را به گوشی‌های خود اضافه می‌کند.

تفییر محل قرار گیری سنسور اثر انگشت در گوشی‌های شیائومی

شیائومی متعهد شده است پس از تغییر محل حسگر اثر انگشت در دستگاه‌های خود و قرار دادن آن روی نمایشگر افزایش قابل توجهی در قیمت گوشی‌های جدید نخواهد داشت و بدون ذکر نام دستگاه، قیمت اولین گوشی مجهز به این فناوری را حدود ۳۰۰ دلار اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: مدیر عامل شیائومی از تولید گوشی بعدی این شرکت با نام Mi A3 خبر داد


انتهای پیام/

شیائومی محل قرارگیری سنسور اثر انگشت را تغییر می‌دهد

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۱۵:۲۰ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
خوب
آخرین اخبار