خسارت ۲۲۰ میلیون تومانی به واحد مرغداری طبس مسینا

استفاده نکردن از تجهیزات بروز حرارتی سبب خسارت ۲۲۰ میلیون تومانی یک واحد مرغداری واقع در طبس مسینا از توابع شهرستان درمیان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عارفی نیا رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: نداشتن تجهیزات بروز حرارتی و استفاده از بخاری قدیمی در واحد مرغداری پرورشی خسارت ۲۲۰ میلیون تومانی به واحد مرغداری درمیان سبب تلف شدن ۱۰ هزار مرغ آماده بارگیری شد.

وی با بیان اینکه مالک این واحد پرورشی به دلیل کاهش هزینه‌های خود از کارگر مستقر در مرغداری استفاده نکرده بود، افزود: پس از مراجعه اش به مرغداری با این صحنه مواجه شده که تمامی مرغ‌ها از بین رفته بودند.

عارفی نیا  دلیل اصلی این حادثه را مستهلک بودن سیستم حرارتی از جمله بخاری مرغداری اعلام کرد و گفت: با آتش گرفتن این سیستم حرارتی، کابل‌های برق دچار سوختگی و قطع برق و سیستم تهویه هوای سالن پرورش مرغداری شد که درنهایت سبب تجمع دود و خفگی مرغ‌های آماده بارگیری در مرغداری شد.

  رئیس شبکه دامپزشکی درمیان توصیه کرد: برای جلوگیری از بروز اینگونه خسارت‌های احتمالی از بروزرسانی سیستم‌های برق رسانی، تهویه، حرارتی اطمینان حاصل کنند و همچنین از نیروی کارگری ماهر مستقر در مرغداری استفاده شود تا از هدررفت سرمایه خود جلوگیری کنند.

انتهای پیام / ط ا

تلف شدن ۱۰ هزار مرغ آماده بارگیری

برچسب ها: دامپزشکی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.