معاون وزیر ارشاد:

خلیج فارس سند خدمت مردم تمدن آفرین ایران است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس نماد غیرت و مردانگی مردم ایران زمین و یادآور تمدن پاک و سند خدمت مردمان تاریخ ساز و تمدن آفرین این سرزمین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید محمدمجتبی حسینی در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر بیان کرد: از دیرباز آفرینش‌های هنری در تحول یک سرزمین نقشی موثر داشته است و ایران به واسطه تاریخ و تمدن کهن خود بیشتر در این زمینه مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان آثار فرهنگ و تاریخ ایران را در جهان مشاهده کرد، افزود: ایران، بزرگ سرزمینی است که مردمانی  از  را به جامعه جهانی معرفی کرده که حضورشان در تمام عرصه‌ها مایه مباهات و افتخار بوده است.

خلیج فارس سند خدمت مردم تمدن آفرین ایران است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به نقش خلیج فارس در ادبیات و هنر، ادامه داد: خلیج فارس علاوه بر بستر تبادل کالا و تجارت، محل صدور فرهنگ، فکر و اندیشه ایرانی است.

حسینی گفت: پیشینه باشکوه خلیج فارس می‌تواند دستمایه آفرینش‌های امروزی در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی و هنری قرار گیرد و ایران را همچنان عزتمند به جهانیان معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: خلیج فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی آبراهی مهم و استراتژیک در جهان است و اگر امور خلیج فارس را مدیریت نکنیم بدون شک دیگران آن را مدیریت خواهند کرد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: در مجامع آکادمیک جهان این نکته اکنون ثابت است که مدیریت آینده جهان بدست کسانی است که دریا‌های ژئو استراتژیک را مدیریت می‌کنند.

خلیج فارس سند خدمت مردم تمدن آفرین ایران است

وی ادامه داد: چند نقطه علامت زده شده در هندسه جهان شامل خلیج فارس، مدار هفت درجه دریای هند و دریا‌های سرخ و مدیترانه نقطه‌های مهم دریایی جهان هستند و کشوری می‌تواند در جهان به عنوان ابرقدرت باشد که نظم جهانی این مناطق را مدیریت کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: در این بین جهان استکبار خلیج فارس را به عنوان مهم‌ترین عرصه ثروت به ویژه انرژی فسیلی و آفرینش فرهنگی مردمی و دینی، در عرصه تولید علم و تاثیرگذاری، ژئواستراتژیک تعریف کرده‌اند و می‌خواهند در عرصه علم و فناوری، سیاسی و اقتصادی به آن تسلط پیدا کنند.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: سهم ایران از اقتصاد کرانه‌ای تنها ٢,٧ درصد است که باید این میزان افزایش یابد و در این میان استان بوشهر باید از داشتن بیش از ٩٠٠ کیلومتر مرز آبی در عرصه اقتصاد کرانه‌ای به‌خوبی استفاده کند.

وی تاکید کرد: زمانی می‌توان ادعای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس را مطرح کرد که علاوه بر حفاظت، بهره مندی کارآمد از آن صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: استعمار در نظم نوین جهان به ویژه حوزه خلیج فارس تلاش دارد تمام واژه‌ها دارای مفاهیم سیاسی فرهنگی، اندیشه‌های بیداری آفرین، مقاومت زا و حادثه آفرین و تمامی مبانی مبارزه با استعمار را از بین ببرد تا از این طریق منطقه خاورمیانه و به‌ویژه خلیج فارس کاملا مهندسی شده اداره شود.

انتهای پیام/ک

بزرگداشت روز ملی خلیج فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.