نگرانی کشاورزان شمال فرانسه از خشکسالی

خشکسالی در فرانسه و صدور دستورالعمل‌های دولتی، کشاورزان فرانسوی را متضرر کرده است.

نگرانی کشاورزان شمال فرانسه از خشکسالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خشکسالی در فرانسه و صدور دستورالعمل‌های دولتی، کشاورزان فرانسوی را متضرر کرده است.

آلن دکرک در مزرعه خود واقع در برمرَن گفت خشکی زمین از کیفیت و کمیت تولیدات کشاورزی کاسته است.

در استان نور کمبود آب به حدی است که مقامات دولتی، برای اولین بار از ماه آوریل در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده اند.

دکرک ۲۵۰ هکتار از مزرعه خود را زیر کشت سیب زمینی قرار داده است. به گفته این کشاورز فرانسوی این محصول که در عمق ۳۰ تا ۴۰ سانتیمتری زمین کاشته می‌شود، به کمبود آب بسیار حساس است.

ژاک بلارِر رئیس اداره تولید محصولات گیاهی در اتاق کشاورزی منطقه نور - په - دو - کاله نیز خاطرنشان کرد که سیب زمینی، پس از لوبیا سبز و سپس پیاز و سبزیجاتی مثل هویج به آب زیادی نیازمند است.

مقامات دولتی در استان نور به دلیل کمبود بارش‌های زمستانی، از نهم ماه آوریل در خصوص مصرف آب تمهیداتی لازم الاجرا تا سی ام ماه ژوئن اتخاذ کرده اند. این تصمیم بخش صنعت و کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده است. این تمهیدات، فعالان بخش کشاورزی را در آبیاری محصولات با محدودیت‌هایی مواجه کرده است.

در سال ۲۰۱۸ بارش‌ها بسیار کاهش داشته و مقامات محلی را به صدور دستورالعمل‌هایی برای فصل زمستان وادار کرده است. این اولین باری است که تمهیدات یاد شده تا این حد زود اتخاذ می‌شوند.

اریک فیس مدیر دپارتمان سرزمینی و دریا در این خصوص گفت: کسری آب از حد عادی بیشتر بوده است. سطح آب‌های جاری و سفره‌های زیرزمینی می‌بایست در سطح بسیار بالاتری قرار داشته باشد، اما این طور نیست.

دکرک همانند سایر همکاران خود از دستورالعمل‌های صادر متضرر شده است.

وی ضمن ابراز نگرانی اعلام کرد: «نیاز‌های ضروری ما به آب از ابتدای ماه مه آغاز می‌شود و ما فقط قادریم ۷۵ درصد از مزارع مان را آبیاری کنیم.»

وی دستورالعمل‌های صادره را ناعادلانه توصیف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار