معاون وزیر بهداشت خبر داد:

افزایش خدمات پزشکی در مناطق محروم

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: سطح خدمات پزشکی، بهداشتی و درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار کشور افزایش می‌یابد. خدمات پزشکی در مناطق محروم افزایش می‌یابد

افزایش خدمات پزشکی در مناطق محرومبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال گفت: با هدف ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی و نیز توزیع عادلانه این خدمات، ارتقای سطح خدمات ارائه شده در مناطق محروم و کم برخوردار در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم تا با تامین پزشکان مورد نیاز و همچنین تجهیزات پزشکی لازم در شهرستان‌هایی همچون خلخال، نیاز بیماران این مناطق را به اعزام‌های اجباری بیمارستانی و مراجعه به مراکز درمانی شهر‌های بزرگ و با امکانات پزشکی بهتر و بیشتر کاهش داده و هزینه‌های این گونه مراجعات پزشکی مردم از شهرستان‌های کوچک به بزرگ را حذف کنیم.

جان بابایی با بیان اینکه دستیابی به این اهداف نیازمند تامین نیروی انسانی از جمله پزشکان متخصص و اعتبارات مورد نیاز برای خرید و راه اندازی تجهیزات جدید پزشکی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان‌های کوچک است، اظهار داشت: راه اندازی تجهیزات ام، آر، آی، ماموگرافی، بخش آی سی یو نوزادان و توسعه فضای فیزیکی بیمارستان امام خمینی (ره) خلخال در اولویت کاری وزارت بهداشت و درمان کشور با هدف حذف هزینه‌های مربوط به سفر‌های اجباری از بیمارستان این شهر به مرکز استان و یا شهرستان‌های بزرگ کشور است.

وی افزود: قرار گرفتن خلخال در بین چهار استان کشور و تعدد راه‌های ارتباطی عبوری از آن، شاخص حوادث ترافیکی در این منطقه را افزایش داده و همین امر موجب شده تا وزارت بهداشت و درمان برای توسعه تجهیزات پزشکی پیشرفته در بیمارستان این شهر جهت ارائه خدمات درمانی اورژانسی به مصدومان سوانح رانندگی جاده‌ای اقدام کند.

جان بابایی با بیان اینکه افزایش پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف پزشکی نیازمند بهره مندی پزشکان از تجهیزات پزشکی جدید و مورد نیاز امروزی است، اظهار کرد: برای تامین امکانات مورد نیاز سه پزشک متخصص بیماری‌های چشم بیمارستان خلخال بزودی اقدام شده و این تجهیزات در اختیار بیمارستان قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه برخورداری از خدمات بهتر پزشکی، بهداشتی و درمانی را حق مسلم مردم این منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به درآمد اکثریت مردم خلخال ارتقای سطح تجهیزات پزشکی و خدمات ارائه شده درمانی در بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان مانع از مراجعت‌های اجباری بیماران جهت ادامه درمان و یا بهره مندی از امکانات پزشکی شهر‌های برخوردار کشور خواهد شد.

بشیر خالقی با اشاره به کمبود نیروی خدماتی در بیمارستان‌های کشور از جمله بیمارستان خلخال اظهار داشت: بر اساس مقررات جدید جذب نیرو‌های خدماتی از بین افراد تحصیل کرده ممنوع بوده و تنها افرادی می‌توانند در این پست‌ها جذب شوند که شرایط در نظر گرفته شده در مقررات جدید را داشته و فاقد تحصیلات عالی دانشگاهی باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: از سال ۱۳۸۸ با استقلال دانشکده علوم پزشکی خلخال از دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل و گشایش ردیف اعتباری مستقل ملی راه برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه هموار شده و بسیاری از مشکلات و درمان مردم در حوزه سلامت برطرف شده است.

انتهای پیام /م

معاون وزیر بهداشت در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار