کمک به رونق تولید با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان

آیت اله فلاحتی گفت: بانک‌ها با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان می‌توانند به رونق تولید کمک کنند.

کمک به رونق تولید با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار مدیرعامل و معاونان بانک توسعه تعاون کشور و مدیران استانی این بانک گفت: توجه بانک‌ها برای توسعه بنگاه‌های کوچک اقتصادی برای نظام‌های بانکی باعث افتخار است و اگر بانک‌ها به این تراز برسند هیچ آسیبی به بنگاه‌های کوچک و بزرگ تولیدی نمی‌رسد.

وی به نامگذاری سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: اکنون دیگر خرید کالا‌های خارجی برای مردم صرفه اقتصادی ندارد و جامعه به دنبال خرید کالا‌های داخلی است و بانک‌ها می‌توانند با پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان به رونق تولید کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه آسیب بنگاه‌های کوچک تولیدی به دلیل نظارت جدی مدیران آن‌ها در نوسان‌های اقتصادی کمتر است، اظهار داشت: مدیران بنگاه‌های تولیدی به دنبال رقابت و رقابت پذیری در بازار هستند و این امر سبب توانمندی آن‌ها می‌شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دولت الکترونیک می‌تواند کاغذبازی اداری را کاهش دهد، تصریح کرد: این امر سبب کاهش مشکلات اداری بنگاه‌های کوچک اقتصادی می‌شود.

حجت الله مهدیان، رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون کشور نیز گفت: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را سال رونق تولید نامگذاری کردند و براین اساس ۷ راهبرد رونق تولید در بانک توسعه تعاون تبیین شده است.

وی به گذشت ۱۰ سال از تاسیس بانک توسعه تعاون در کشور اشاره کرد و افزود: در قانون سهم ۲۵ درصدی برای بخش تعاون در اقتصاد کشور در نظر گرفته شده، اما هنوز به این نقطه نرسیدیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور از فعالیت ۹۵ هزار تشکل تعاونی در کشور خبر داد و افزود: دو سوم تعاونی‌های کشور مشتری بانک توسعه تعاون هستند.

مهدیان تصریح کرد: در سال ۹۷ برای توسعه کارگاه‌های تولیدی ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان و کارآفرینان کشور پرداخت کردیم.

انتهای پیام/ع

اهمیت نقش نظارتی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.