مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در حوزه علمیه خبر داد؛

شرکت هزار و ۵۰۰ طلبه در طرح شهید مطهری/ ۴۰ عنوان پایان نامه در حوزه‌ با موضوع آثار شهید مطهری نوشته شده است

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از نگارش ۴۰ عنوان پایان نامه در حوزه‌های علمیه با موضوعات آثار شهید مطهری خبر داد.

شرکت هزار و ۵۰۰ طلبه در طرح شهید مطهری/ ۴۰ عنوان پایان نامه در حوزه‌ با موضوع  آثار شهید مطهری نوشته شده است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ حجت الاسلام عبدالعلی پناهی،مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری حوزه در همایش چهلمین سالگرد شهادت آیت الله مرتضی مطهری  با عنوان شهید مطهری و تمدن نوین اسلامی روز چهارشنبه  گفت: طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری با هدف گرامیداشت نام و یاد و آثار این استاد در سال ۸۲ در ۶ مدرسه علمیه در قم شروع شد و در این طرح ۲۰۰ نفر شرکت کرده بودند.

 ویادامه داد: این طرح در سال ۸۸ به صورت استانی در ۷۶ مدرسه علمیه اجرا شد و در آن دوره ۲ هزار و ۹۰۰ طلبه و امسال نیز این طرح در ۱۶۰ مدرسه علمیه اجرا و ۳ هزار و ۵۰۰ طلبه شرکت کردند و طرح را با موفقیت به پایان رسانیده اند.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری درحوزه‌های علمیه گفت: برای شروع هر سال تحصیلی از میان طلاب داوطلب، ثبت نام، بعد کتاب‌های شهید برای مطالعه مشخص و سپس آزمون نهایی برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام پناهی بیان داشت: در همین رابطه تاکنون ۱۱۳ نفر فارغ التحصیل شدند به دین صورت که این طلاب همه کتاب‌ها را مطالعه و تمام دوره‌های طرح را با موفقیت به پایان رسانیده اند.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری درحوزه‌های علمیه افزود: از دیگر برنامه آموزشی برگزاری دوره‌های تابستانی در چند استان به مدت ۳۰ روز و شرکت کنندگان نیز حدود ۱۵ جلد کتاب شهید را مطالعه و مباحثه کرده و امتحان دادند.

وی افزود: تاکنون ۵ همایش در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار شده است و هر ساله ممتازین این طرح به مشهد اعزام می‌شوند و از استان‌هایی که طرح را ابلاغ و اجرا کردند و جزء ممتازین بودند، تقدیر شده است.

حجت الاسلام پناهی افزود: از دیگر اقدامات در ارتباط با طرح آثار شهید مطهری، برگزاری مجموعه نمایشگاهی با هدف معرفی اجمالی آثار شهید مطهری بوده است و امروز مفتخریم که کتب و آثار شهید مطهری در نظام آموزشی حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

مسئول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری درحوزه‌های علمیه گفت: در این همایش ۴۰ عنوان پایان نامه در حوزه‌های علمیه با موضوعات آثار شهید مطهری به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/ش

طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری در حوزه های علمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.