باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ناشرانی که بیانیه گام دوم انقلاب را در نمایشگاه کتاب محوریت قرار دادند

ناشران بسیاری قدم نهادن در مسیر تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

ناشرانی که بیانیه گام دوم انقلاب را در نمایشگاه کتاب محوریت قرار دادندبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، با قدم زدن میان غرفه‌ها و صحبت با ناشرانی که در حوزه دفاع مقدس و مدافعان حرم فعالیت دارند، متوجه می‌شویم که همه آن‌ها برنامه ریزی‌ دقیقی را طبق صحبت‌های مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب و البته بیانیه‌ گام دوم انقلاب اسلامی دارند.

رهبر معظم انقلاب تأکید بسیاری به حضور جوانان در عرصه‌های مختلف دارند. حوزه فرهنگ و نشر هم از مهم‌ترین حوزه‌ها در بیانات مقام معظم رهبری است. جوانان بسیاری در حوزه نشر و کتاب فعالیت دارند و با تلاش‌های خود قصد انتقال پیام شهدا به دیگران و البته نسل‌های مختلف را دارند تا همگان با افکار و عقاید آنها آگاه شوند. در همین باره با چند تن از ناشران گفتگو کردیم؛

برنامه ریزی برای تربیت نویسندگان جوان

جانمراد احمدی مدیر انتشارات دارخوین در خصوص برنامه‌ریزی‌ برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب و صحبت‌های مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب، به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بعد از بیانیه مقام معظم انقلاب در شورای انتشارات دارخوین جلساتی برگزار کردیم. با توجه به بخش‌هایی از این بیانیه و صحبت‌ها که به حوزه نشر و فرهنگ مربوط بود، برنامه‌هایی را تدوین کردیم. اینکه گذشته انتشارات چطور بوده و از لحاظ کمی و کیفی چه آثاری ارائه دادیم و در مجموع بازنگری کلی در این زمینه انجام دادیم.

ناشرانی که بیانیه گام دوم انقلاب را در نمایشگاه کتاب محوریت قرار دادند

وی افزود: انتشارات دارخوین از لحاظ کمی کتب زیادی را عرضه داشته و در سال ۱۵۰ عنوان کتاب تولید می‌کنیم؛ ولی در بحث کیفی چندان قوی عمل نکرده ایم. فکر کردیم که بخشی از سخنان مقام معظم رهبری به این بخش و موضوع کیفی سازی آثار مربوط می‌شود. مقام معظم رهبری بسیار به تولید آثار خوب و ماندگار تاکید دارند و به همین خاطر امسال در انتشارات ما تحولات خوبی رخ خواهد داد.

احمدی با اشاره به اینکه کار‌های در دست تولید هم داشتیم که بعد از بیانات مقام معظم رهبری تلاش مضاعفی برای بهبود کیفیت آنها شد، بیان کرد: الحمدلله تلاشمان جواب داد و نمونه آن کتاب «مجید قربانخانی» است که ۴۰۰۰ نسخه آن به صورت تک فروش عرضه شد.  ۱۶ اثر دیگر هم تألیف کردیم تا بتوانیم در بخش کیفی سازی به اهدافی که مقام معظم انقلاب برای ما تعیین کردند، برسیم.

وی ادامه داد: در راستای سخنان حضرت آقا ما تربیت نویسندگان جوان را نیز داریم تا در کنار پیشکسوتان حوزه دفاع مقدس در این مسیر گام بردارند. در این خصوص اطلاع رسانی‌ها صورت گرفته و نویسندگان نو قلم شناسایی شده و برای آن‌ها کلاس‌های تقویت نویسندگی در حوزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

معرفی شهدای جوان به جوانان امروزی

سیاوش نقیبی نژاد مدیر واحد ادبیات و انتشارات معاونت فرهنگی نیروی زمینی سپاه پاسداران، در خصوص برنامه‌های این انتشارات در راستای تحقق گام دوم انقلاب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در دیداری که امسال مقام معظم رهبری با فعالان و نویسندگان حوزه دفاع مقدس و امنیت پایدار داشتند، تاکید ویژه‌ای به بحث ترجمه آثار کردند. ما ترجمه آثار و البته تولید کتاب صوتی را در آینده نزدیک در برنامه‌های خود قرار دادیم و از آنجا که حضرت آقا فرمودند باید توجه خاصی به جوان‌ها داشت، باید بتوانیم کتاب‌های تولیدی درباره شهدای جوان را به نسل امروز بشناسانیم. باید بگوییم که در کنار شهدای جنگ تحمیلی، جوانانی تحت عنوان امنیت پایدار هستند که از مرز‌های کشور دفاع می‌کنند. احساس می‌کنم اگر در این زمینه خوب عمل کنیم، قطعاً موفق خواهیم بود.

ناشرانی که بیانیه گام دوم انقلاب را در نمایشگاه کتاب محوریت قرار دادند

وی ادامه داد: مجموعه ۱۵ جلدی «راه ستاره‌ها» برای شهدای امنیت پایدار و نیروی زمینی سپاه پاسداران نوشته شده است. یکی از کتاب‌های خوب مجموعه ما که به تقریظ مقام معظم رهبری مزین شده، کتاب «تجاوز که آغاز شد» با موضوع خاطرات روز‌های اول جنگ است. کار مهم دیگری که ما در معاونت ادبیات و انتشارات نیروی زمینی سپاه پاسداران دنبال می‌کنیم، کنگره بزرگ شهدای اطلاعات و شناسایی نیروی زمینی سپاه است که در خرداد ماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار