آیین بزرگداشت شهدای عربستانی در قم برگزار شد

آیین بزرگداشت شهدای شیعه عربستانی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

 آیین بزرگداشت شهدای عربستانی در قم برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیین بزرگداشت مقام شهدای شیعه عربستان در اعدام‌های اخیر رژیم آل سعود  شامگاه چهارشنبه با حضور علما، فضلا، اساتید، طلاب حوزه‌های علمیه و قشر‌های مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

آیات سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، قربانعلی دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی و حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، در این آیین حضور داشتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین زکی الساده، روحانی کشور عربستان در این آیین گفت: خون شهدای عزیز عربستانی در نهایت توطئه‌های حکام سعودی را برملا می‌کند، حکام سعودی با فتوای احمقانه وهابیت این اقدام غیرشرعی سعودی را شرعی جلوه دادند.


وی افزود: حوادث اخیر عربستان سعودی ما را به یاد سخن امام حسین (ع) می‌اندازد که فرمود باید فاتحه اسلام را خواند اگر فردی مانند یزید بن معاویه حاکم جامعه اسلامی باشد، در جنایت اخیر سعودی با تهمت‌های دروغین، ۳۷ تن به شهادت رسیدند.


وی تاکید کرد: به شهدای عربستانی اجازه داده نشد که به‌صورت قانونمند محاکمه شده و یا در برابر تهمت‌های دروغینی که به آن‌ها نسبت داده‌شده بود از حق وکیل استفاده کنند، پس از اجرای احکام اعدام، پیکر‌های این شهدا به خانواده‌های آن‌ها تحویل نداده شد و خانواده‌هایشان را از برگزاری مراسم سوگواری محروم کردند.


این روحانی عربستانی با انتقاد از شعار‌های پوشالی غرب در رابطه با حقوق بشر تصریح کرد: تمام جنایت‌های حکام سعودی در مقابل چشمان کشور‌هایی رخ داد که همواره شعار حقوق بشر سر می‌دارند.


وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی و انقلاب ایران نبود مظلومیت شیعیان عربستانی هرگز در ابعاد بین‌المللی دیده و منعکس نمی‌شد، مردم عربستان قدردان ایرانی‌ها به دلیل همدردی با خانواده‌های شهدا و حمایت از مردم مظلوم این کشور هستند.


وزارت کشور عربستان روز سه شنبه هفته گذشته از اعدام ۳۷ تَن از شهروندان این کشور با عنوان آن چه اتهام تروریستی و ارتباط با تروریسم خواند، خبر داد؛ اعدام‌های اخیر در شهر‌های مکه، مدینه و ریاض و همچنین در استان به طور عمده سنی قصیم و در استان شرقیه محل سکونت اقلیت شیعه این کشور انجام شده است.

انتهای پیام/ش

بزرگداشت شهدای عربستانی در مسجد اعظم قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار