فارس پیشگام در ارتقای وضعیت بانوان و خانواده/معاون رییس جمهور: وزرا و استانداران برای انتصاب زنان شایسته تلاش کنند

معاون رییس جمهور گفت: فارس در زمینه ارتقای وضعیت بانوان و خانواده در کشور پیشگام بوده است.

فارس پیشگام در ارتقای وضعیت بانوان و خانواده/تلاش مسئولان و وزرا برای انتصاب زنان شایسته

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابتکار معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست سراسری مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در شیراز اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های سال ۹۸ که پیش رو داریم و گزارشی از برنامه های سال ۹۷ است.

وی با اشاره به اینکه مهم ترین رویکرد برنامه ریزی است، ادامه داد: آنچه که ما را به اهدافمان در تقویت وضعیت زنان و خانواده کمک می‌کند نگاه برنامه‌ای است.
ابتکار افزود: دومین اطلس وضعیت زنان در نيمه سال گذشته در اختیار همه استان ها قرار گرفت.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: یکی از مهمترین مصوبات در پارسال تدوین شاخص های عدالت جنسیتی بوده است و تلاش می‌کنیم این زاویه دید عدالت در کشور توسعه یابد.

ابتکار گفت: شاخص های کلی عدالت جنسیتی تدوین  و نیمه سال گذشته به همه دستگاه ها ابلاغ و اعلام شد هر دستگاه با توجه به وظایف تخصصی خود باید شاخص های عدالت جنسیتی را در دستور کار خود قرار دهد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: شاخص های اختصاصی عدالت جنسیتی نیز در حال تدوین است که وضعیت ما را هم برای خودمان و هم برای جامعه بین الملل مشخص می کند.

وی افزود: اکنون نیز شاخص های خانواده برای نخستین بار با همکاری دستگاه های مربوطه در حال بررسی است.

ابتکار ادامه داد: از بیش از یک سال گذشته برای تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده با استانداران  سراسر کشور قراردادی امضا شد و این سند بسیار مهم است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اضافه کرد: در زمینه ارتقای وضعیت بانوان و خانواده استان فارس در کشور پیشگام بوده و سند آن را آماده کرده و این گام مهمی است.

وی همچنین با اشاره به دیگر طرح ها در زمینه ارتقای وضعیت بانوان و خانواده همچون طرح تاب آوری اجتماعی، بیان کرد: انتظار می رود با توجه به شرایط ویژه کشور و تحریم ها این طرح ها به نتیجه برسد.

ابتکار ادامه داد: سال ۹۸ سال دشواری است و این سختی از یک طرف ابعاد اقتصادی، درآمدهای دولت، تحریم ها و فشارهای اقتصادی و از طرفی یک تصویر ذهنی روانی جامعه است و گاهی همین شرایط روانی جامعه ، شرایط را تشدید می کند و این وضعیت روانی جامعه بیشتر نگران کننده است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با وجود همه شرایط، برای مدیریت شرایط اجتماعی یکی از مهم ترین مولفه ها بحث زنان و خانواده است و طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی از مهم ترین طرح ها در این زمینه است.

وی افزود: مسئولان امور زنان و خانواده با ظرفیت های موجود در استان ها طرح های تاب آور را با سازمان های مردم نهاد از نظر کمی و کیفی بسط و توسعه دهند.

ابتکار با اشاره به طرح گفتگوی ملی خانواده، ادامه داد: این طرح همراستا با طرح ارتقای تاب آوری در جهت انسجام اشتغال و افزایش سرمایه است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین به طرح کارآفرینی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در سال های گذشته هم وجود داشته اما امسال به صورت گسترده تر با وزارت کار و جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد و خاص مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: یکی از شرایط قطعی  امسال با توجه به شرایط اقتصادی، اشتغال است و می توانیم با هم افزایی و همکاری دستگاه های ذیربط این طرح را ارتقا دهیم.

ابتکار با اشاره به توان افزایی سازمان های مردم نهاد افزود: معاونت نشست های منطقه ای را برای این موضوع برنامه ریز کرده و تاکنون ۴ نشست برگزار شده است.

وی تاکید کرد: وزرا و استانداران در انتصاب زنان شایسته و توانمند بیشتر تلاش کنند.
انتهای پیام/چ

صحبت های معاون رئیس جمهور در شیراز

برچسب ها: خانواده ، نرخ باروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار