فرماندار آبادان :

سطح آب پشت سیل‌بندها در آبادان کاهش می‌یابد‌

فرماندار آبادان گفت: بخشی از آب ورودی به آبادان به سمت خلیج‌فارس هدایت می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده دبی این آب کاهش پیدا کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیل اخیر در استان خوزستان خسارت‌های زیادی را به مردم نقاط مختلف استان وارد کرد. ازآنجایی‌که شهر‌های آبادان و خرمشهر در پایین‌دست حوزه آبی خوزستان قرار دارند به‌یک‌باره شاهد ورود حجم زیادی از آب بودند.

حسین حمیدپور شهردار آبادان  بابیان اینکه در عرض ۲ هفته گذشته ۴ میلیارد مترمکعب آب به مسیر‌های آبی آبادان وارد شد، اظهار کرد: سطح آب در جاده آبادان – ماهشهر تا روز گذشته ۵۰ سانتی‌متر بالاتر از سطح جاده بود.

شهردار آبادان تصریح کرد: مدیریت خوب در آبادان سبب شد تا در این شهر دچار مشکل نشویم و اگر چنین نبود سیل وارد بسیاری از قسمت‌های شهر و روستا‌های اطراف می‌شد.

وی افزود: آب از بالادست استان و از تالاب شادگان وارد فضای مثلثی شکل حدفاصل جاده آبادان - ماهشهر و آبادان – اهواز می‌شود که ۱۵ هکتار مساحت دارد.

حمیدپور افزود: در مقطعی میزان آب ورودی به این محوطه به ۸۰۰ مترمکعب بر ثانیه رسید که مقدار بسیار زیادی بود و پیش‌بینی کردیم که جاده اهواز، ماهشهر و قفاز مورد تهدید قرار بگیرد.

شهردار آبادان بیان کرد:به همین دلیل شهرداری آبادان در جاده قفاز ۱۳ کیلومتر سیل بند ایجاد کرد و سپس با همکاری راهداری ۷ کیلومتر به این سیل بند اضافه شد.

ارتفاع آب به ۵۰ سانتی‌متر بالاتر از جاده رسید

وی افزود: ورود آب به پشت این سیل بند سبب شده که ارتفاع آب در روز گذشته ۵۰ سانتی‌متر بالاتر از ارتفاع جاده باشد و اگر این سیل بند نبود مسیر‌های بیرون شهری آبادان دچار مشکل جدی می‌شد.

حمیدپور اظهار کرد: بعد از اتمام این قسمت به جاده آبادان – اهواز آمدیم و ۴۷ کارورت در این مسیر و حدفاصل آبادان تا سه‌راه شادگان باز شد که آب را با سرعت ۲۵۰ مترمکعب بر ثانیه از خود عبور دادند.

شهردار آبادان با اشاره به جاده امام علی (ع) گفت: ۷ کارورت در این مسیر ایجاد کردیم و با توجه به اینکه روز گذشته شاهد ثابت ماندن سطح آب در این قسمت بودیم نتیجه می‌گیریم که با وضعیت سفید و حالت آرامش مواجه هستیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ گروه‌های جهادی در این عرصه، عنوان کرد: در ابتدا شهرداری آبادان به‌تن‌هایی کار را جلو برد و بعد از مدتی کار ایجاد سیل بند‌ها با همکاری گروه‌های جهادی پیش رفت.

وضعیت کاملاً عادی است

زین‌العابدین موسوی فرماندار آبادان نیز  بیان کرد: وضعیت در روز‌های گذشته کاملاً عادی شده و سطح آب بالاتر نرفته است.

وی عنوان کرد: بخشی از آب به سمت خلیج‌فارس هدایت می‌شود و بخشی دیگر نیز به کارون و بهمنشیر می‌ریزد و پیش‌بینی می‌کنیم طی روز‌های آینده دبی این آب کاهش پیدا کند.

موسوی بیان کرد: در حال حاضر استحکام سیل بند‌ها در وضعیت مناسبی است و استحکام سازی آن‌ها به‌صورت مداوم صورت می‌گیرد.

فرماندار آبادان با اشاره به جاده امام علی (ع) گفت: مشکل خاصی در این جاده وجود ندارد چراکه در این مسیر تردد خاصی صورت نمی‌گرفته است.

وی اعلام کرد: تنها مشکل ورود آب به گودال‌های دفع زباله آبادان بود که در حال حاضر از گودال‌های دفع زباله خرمشهر استفاده می‌شود.

موسوی بیان کرد: با توجه به اینکه دو طرف این جاده را آب گرفته بود بنا شد که تا اطلاع ثانوی این مسیر بسته شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/ت

برچسب ها: سیل ، امداد و ناجت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.