امام جمعه قم:

ملت اجازه اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را به احدی نخواهد داد

امام جمعه قم گفت: ماهیت سند ۲۰۳۰ تربیت سرباز برای غرب است،ملت هرگز اجازه اجرایی شدن آن را به احدی نخواهد داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه اقامه نماز محکم کننده پیوند انسان با خداوند متعال است، اظهارکرد: اگر نماز به درستی اقامه شود انسان از همه زشتی‌ها و تبهکاری‌ها باز داشته می‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از مردم گرفتار سیل شدند بیان کرد: مومنان با کمک‌های خود به سیل زدگان به وظیفه انسانی عمل می‌کنند.


امام جمعه قم با اشاره به اینکه امام رضا(ع) برای بازماندگان از برکات ماه شعبان راه‌هایی را بیان کردند افزود: تلاوت قرآن مجید، استغفار، توبه از گناهان و پرداخت حقوق دیگران از نکات مورد تاکید پیشوای هشتم شیعیان است.


وی با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری اظهار کرد: معلمان نقش انبیا را عهده دار هستند که این نقش همیشگی و گسترده است؛ معلمان پرورش دهنده نیروی فکری شاگردان بوده و روح خودباوری را در دانش آموزان می‌دمند.


سعیدی با تاکید بر اینکه اگر حرمت معلمان حفظ شود آهنگ رشد و پیشرفت شتاب بیشتری می‌گیرد، یادآور شد: روز چهارشنبه گذشته معلمان و فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند؛ ایشان در این دیدار مطالب بسیار کلیدی را واضح و شفاف بیان کردند.


وی اضافه کرد: رهبری در این دیدار بر نقش آفرینی آموزش و پرورش بر تحقق اهداف نظام در گام دوم تاکید داشتند. نبض حیات کشور در آموزش و پرورش زده می‌شود و این نهاد سرمایه ساز پیشران توسعه، عدالت و پیشرفت کشور است.


امام جمعه قم افزود: آموزش و پرورش مهمترین، مطمئن‌ترین، کم هزینه ترین، آسان ترین و دقیق‌ترین مسیر برای دستیابی به اهداف عالی و والای نظام اسلامی و پیشرفت کشور در تمام حوزه‌های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی است.


وی با اشاره به اینکه باید نسبت به رفع مشکلات معیشتی معلمان و فرهنگیان تلاش جدی شود، یادآور شد: عزت نفس معلمان در این مسیر باید محفوظ بماند.


سعیدی با بیان اینکه رهبری نسبت به دو سند تاکید بسیاری داشتند ادامه داد: مقابله جدی با اجرای سند انحرافی ۲۰۳۰ خواسته رهبری بود و ایشان فرمودند که معلمان هویت سازی فرهنگی را بر عهده دارند. خلاصه این سند این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را بر اساس مبانی غربی به کودکان بیاموزد.


وی ماهیت این سند را تربیت سرباز برای وحشی‌های کروات زده دانست و افزود: ملت هرگز اجازه اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را به احدی نخواهد داد.


نماینده ولی فقیه در استان قم توجه رهبری به سند تحول در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و گفت: تحقق هفت توصیه ای که رهبری در انتهای بیانیه گام دوم انقلاب داشتند مشروط به تحول بنیادین در نظام آموزش کشور است.


وی با بیان اینکه ایران اسلامی در گام دوم انقلاب به نظام آموزشی و تربیتی تحول آفرین نیاز دارد، افزود: تا زمانی که نظام آموزشی کشور نوسازی نشود توان تحول را نخواهد داشت و رهبری فرمودند که سند تحول ریل گذاری است که می‌تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند.


سعیدی توصیه رهبری نسبت به تحصیل دانش آموزان سیل زده را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: باید به گونه ای مدیریت شود که دانش آموزان این مناطق از تحصیل عقب نمانند.

                  
وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان یادآور شد: کسانی که از روزه گرفتن معذور هستند باید رعایت لازم را داشته و بانوان نسبت به حجاب اهتمام داشته باشند.


تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید نسبت به نیازمندان توجه لازم صورت گیرد افزود: با کمک خیرین در این ماه عده‌ای از زندان بیرون آمده و در کانون خانواده خود قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ش

خطبه های نماز جمعه قم در ۱۳ اردیبهشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.