تحصیل ۱۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در سطح استان کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ۱۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در سطح استان در رشته‌های فنی و مهارتی تحصیل می‌کنند.

تحصیل ۱۷ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در سطح استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : به مناسبت هفته مشاغل هر سال در سطح هنرستان‌های مختلف به منظور تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه در دانش آموزان دوره متوسطه اول نمایشگاه هنر‌های تجسمی برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال هم درصدد برپایی نمایشگاه سراسری در استان بودیم، اما سیل و مشکلات مالی موجب تحقق این امر نشد، گفت : نمایشگاه هنر‌های تجسمی از امروز تا روز نوزدهم ماه جاری در محل نگارخانه دائمی هنرستان تلاش در قالب تجلی احساس دایر شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در این نمایشگاه آثاری از آب رنگ، کلاج، رنگ روغن، تذهیب، عکاسی، فتو مونتاژ در معرض نمایش گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه دانش آموزان مقطع متوسطه اول به منظور تشویق به انتخاب رشته‌های مهارتی از این نمایشگاه بازدید می‌کنند، عنوان کرد: نیاز اصلی استان ما تحصیل در رشته‌های مهارتی است در حال حاضر استان کرمانشاه از نظر تحصیل دانش آموزان در رشته‌های مذکور در جایگاه سی و یکم کشور ایستاده است.

یزدان پناه با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین بر تحصیل نیمی از دانش آموزان در رشته‌های مهارتی تاکید شده افزود: در حال حاضر ۱۷ هزار و ۶۳۰ دانش آموز کرمانشاهی در رشته‌های فنی و مهارتی تحصیل می‌کنند و این آمار یعنی کمتر از ۲۸ درصد دانش آموزان که از میانگین کشوری به میزان ۳۵.۵ درصد هم کمتر است.

وی خواستار انجام اقدامات مؤثر توسط مسئولان حوزه فنی و حرفه‌ای شد و گفت: دورنمای رشته‌های مهارتی در تمام دنیا روشن است و در استان کرمانشاه نیز برای رهایی از معضل بیکاری باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : در سند تحول بنیادین و برنامه‌های جهانی آموزش‌ها به سمت مهارت محوری است و با توجه به اینکه رشته‌های نظری دیگر جوابگو نیست وظیفه داریم افرادی که توانایی فراگیری مهارت‌ها را دارند به این سمت گسیل دهیم در غیر این صورت به رشته‌های نظری که البته چندان هم در اشتغالزایی موفق نیستند هدایت شوند .

 

 

انتهای پیام/د

تشویق و ترغیب و ایجاد انگیزه در دانش آموزان دوره متوسطه اول

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار